چگونگی کسب موفقیت در عکاسی از نوزادان؟


چگونگی کسب موفقیت در عکاسی از نوزادان؟
ارسال شده توسط : مینا کاظمیان     در : ۱۹ آبان ۱۳۹۷     در : عکس و عکاسی
  ۱۹۷   |     ۰  








چگونگی کسب موفقیت در عکاسی از نوزادان؟


زمانی‌که شما کسب و کار عکاسی را آغاز می‏ کنید؛ راهی بسیار طولانی پیش روی خود دارید. در عکاسی، شما قدرت انتخاب سبک‎های مختلفی را دارید که می‌توانید متناسب با علاقه‎مندی‎ها و توانایی‎هایتان به عکاسی در هر یک از این سبک‌ها بپردازید. پس از انتخاب سبک مورد نظرتان راهی طولانی پیش رو دارید و کارهای زیادی را باید انجام دهید که بسیاری از آن‎ها تکمیل‌کنندۀ هنر عکاسی شما است. شما باید به عنوان یک عکاس حرفه ای در هر سبکی، تمامی موارد از جمله بازاریابی، طراحی و به روز رسانی وب سایت و شبکه‎های اجتماعی، مدیریت امور مالی(دریافت‎ها و پرداخت‎ها) و مسائلی از این قبیل را بدانید. شاید این کارها بسیار خسته‎کننده به نظر برسند، اما بسیار مهم و تأثیرگذار هستند. شما برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای در هر سبکی، زمان زیادی را صرف می‏ کنید و این بسیار با اهمیت و ارزشمند است. یکی از سبک‏ های جذاب در زمینۀ عکاسی، عکاسی از نوزادان است؛ در این سبک شما لحظات شاد یک خانواده را که به تازگی صاحب نوزادی شده‌اند را ثبت می‏ کنید. این سبک از عکاسی، با شگفتی‎های بسیاری همراه است و در عین حال، یکی از پر چالش‎‌ترین سبک‌های عکاسی است. به همین دلیل در این نوشتار، ما به برخی نکات در رابطه با عکاسی نوزادان خواهیم پرداخت و برخی از ترفندهای مهم و ضروری که در موفقیت هر چه بیشتر شما در این سبک عکاسی تأثیر دارند؛ خواهیم پرداخت.

بازاریابی دهان به دهان بهترین راه بازاریابی در این سبک است.

بهترین راه برای بازاریابی کسب و کارتان در این سبک از عکاسی، بهره بردن از بازاریابی دهان به دهان است. گرفتن بازخور و تلاش برای جلب رضایت مشتریان، یکی از ضرورت‎های کار شماست. زمانی که مشتریان، از کار شما احساس رضایت نمایند و خدماتی منحصر به فرد برای آن‌ها ارائه نمایید؛ قطعاً شما را به دوستان و آشنایانشان معرفی خواهند نمود. بدین ترتیب، زمانیکه مشتریان بالقوۀ شما، تعریف کارتان را از دوستان خود بشنوند؛ احتمال بیشتری برای انتخاب شما و خرید از خدمات و محصولات شما وجود دارد. نکتۀ مهم در اینجا این است که تبلیغات دهان به دهان همانقدر که می‏ تواند مثبت باشد؛ اگر مشتریان شما راضی نباشند، تأثیراتی منفی نیز خواهد داشت. بنابراین، شما باید خدماتی ویژه و متفاوت برای مشتریان ارائه کنید و در مقابل درخواست‎های آنان پاسخگو باشید و در مدیریت زمان دقیق برای تحویل عکس‎ها به والدین بکوشید. کلید موفقیت در بازاریابی دهان به دهان، زمانبندی است. شما باید برای بازاریابی از این طریق، کمی صبور باشید و خیلی زود منتظر نتایج نباشید. زیرا زمانی مشتریان می ‏توانند برای شما تبلیغاتی مثبت انجام دهند که نتایج کار را به آن‌ها تحویل دهید و هیجانات آن‌ها را برانگیزانید. همچنین می‎توانید برای مشتریانی که شما را به دوستان و آشنایانشان معرفی می‎کنند، تخفیف‌های ویژه ای همچون ارائۀ 20 درصد تخفیف برای عکس‎های بعدی آن‎ها در نظر بگیرید.

در هنگام عکاسی از کودکان، از لوازم تزئینی و جانبی مناسب استفاده نمایید.

استفاده از لوازم و وسایل تزئینی مناسب در عکاسی از نوزادان، وقتی به درستی صورت می‎گیرد؛ می‎تواند توجه بسیاری از افراد را جلب نماید و اگر به درستی انجام نشود، می‎تواند همچون یک عامل منفی تلقی گردد. اگر چه نوزادان بسیار با یکدیگر متفاوت هستند اما شما می ‏توانید از لوازمی استفاده نمایید که بارها و بارها قابلیت استفاده دارند و برای تمامی نوزادان مناسب هستند. این لوازم و وسایل می‎تواند شامل وسایلی همچون گلِ سر، تاج، کلاه، کراوات، کفش، پاپوش، پتوهای زیبا، تورهای رنگی، زیراندازهای زیبا و لوازمی از این قبیل باشند. شما باید برای عکاسی حرفه ای از نوزادان، طرح‎ها و رنگ‎های مختلفی را برای ایجاد جذابیت‎های بصری استفاده نمایید. نکتۀ قابل توجه در رابطه با استفاده از این لوازم این است که باید طوری مورد استفاده قرار گیرند که بیننده آن‎ها را جزئی جدایی ناپذیر از عکس تلقی کند و به نحوی استفاده شوند که توجهات را از کودک منحرف نکنند. در واقع این لوازم تزئینی باید برای جلب نظرات نسبت به نوزاد باشد و نه اینکه باعث انحراف و ربودن نگاه بیننده از کودک گردد. بنابراین، این نکته را به خاطر داشته باشید که باید به نحوی از این لوازم استفاده کنید که عکس‏ هایتان طبیعی به نظر برسند و افراط صورت نگیرد.

بازار هدفتان را به درستی بشناسید.

یکی از مواردی که به هنگام آغاز کسب و کار عکاسی، شما را با چالش مواجه می‌سازد؛ تعیین و شناخت دقیق بازار هدف است. شما باید در ابتدا شبکۀ گسترده‎ای از مشتریان را در نظر بگیرید و سپس از بین آن‌ها، برخی افراد را به عنوان مشتریان بالقوه برگزینید و برای جلب نظر آن‎ها سرمایه‎گذاری کنید. در ادامۀ کار و زمانی که کسب و کار شما رشد می ‏کند؛ شما می‎خواهید به نوع خاصی از مشتریان دسترسی داشته باشید؛ در اینجا مسائل مالی و جغرافیایی و سایر عوامل مرتبط مطرح می‎گردد. به همین دلیل، هنگامی که شما به آیندۀ کسب و کارتان فکر می‏ کنید باید اهداف درآمدی خود را تعیین کنید و متناسب با آن مشتریانتان را برگزینید و در ازای خدماتی که به آن‌ها ارائه می‏ دهید؛ دریافتی خود را تعیین نمایید.

در نهایت، شما باید توجه داشته باشید که ورود به دنیای عکاسی، راهی پر چالش و مسیری طولانی است؛ اما اگر مشتریان خود را به خوبی بشناسید و خدمات مورد نظر آن‎ها را ارائه نمایید، به موفقیت دست خواهید یافت.

منبع: www.photographytalk.com







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله





نسیم 1

بنر نسیم 2

بنر نسیم 3


مطالب مرتبط



چند نکته برای عکاسی متفاوت از بچه ها
موضوع: تولد ، عکس و عکاسی
چند نکته برای عکاسی متفاوت از بچه ها
۱۹ مهر ۱۳۹۶

به ‌احتمال‌ زیاد تا حالا عکس‌های زیبایی که برخی والدین در سراسر جهان از فرزندانشون گرفتن رو دیده و تحسین کردین. لازم نیست حتما عکاس حرفه‌ای باشین تا بتونین عکس‌های متفاوت بگیر...

آیا فلاش دوربین عکاسی برای کودکم خطرناکه ؟
موضوع: عکس و عکاسی
آیا فلاش دوربین عکاسی برای کودکم خطرناکه ؟
۱۹ مهر ۱۳۹۶

تا کنون بطورعلمی ثابت شده که فلاش عکاسی چشمان نوزادان رو کور یا کم بینا کنه اما نور فلاش دوربین‌های عکاسی یا موبایل برای نوزاد تازه متولد شده که تازه چشم به این دنیا گشوده و چشمان حساسی داره آزار...

راهکارهایی برای خوش عکس بودن
موضوع: عکس و عکاسی
راهکارهایی برای خوش عکس بودن
۲۲ مهر ۱۳۹۶

همه ما از اینکه در برخی عکس ها بد عکس هستیم، گله داریم. با نگاهی به راهکارهای زیر قادرید از این به بعد در تمام عکس هاتون خوش عکس باشین.