چگونه در مقابل دوربین، حرفه‎ای به نظر برسید؟


چگونه در مقابل دوربین، حرفه‎ای به نظر برسید؟
ارسال شده توسط : مینا کاظمیان     در : ۱۶ مهر ۱۳۹۷     در : فیلم و فیلمبرداری








چگونه در مقابل دوربین، حرفه‎ای به نظر برسید؟


همۀ افراد می‎خواهند که به بهترین شکل ممکن در مقابل دوربین حاضر شوند و در ویدیوها خوب به نظر برسند. کسب و کارها نیز به هنگام تولید ویدیو، به دنبال افزایش فروش و جلب توجه مخاطبان هستند. متخصصان معتقدند برای موفقیت هر چه بیشتر در جذب مخاطب باید تمامی اشتباهات قبل از فیلمبرداری اصلاح گردد، چرا که ویدیوها جزئی حیاتی برای کسب موفقیت در دنیای رقابتی کسب و کارها است. یک ویدیو می‎تواند کسب و کار شما را به اوج برساند و یا آن را از چشم مخاطبان شما بیاندازد. در واقع از دید مخاطبان و مشتریان شما، کیفیت ویدیوهای کاری ارتباط مستقیمی با کیفیت محصولات و خدماتتان دارد و همین امر منجر به افزایش یا کاهش فروش شما خواهد شد. ما در این نوشتار به این سؤال پاسخ خواهیم داد که چگونه می‏ توانید نام تجاری خود را برجسته نمایید و تصویر ذهنی مشتریان را نسبت به نام تجاری‏تان بهبود بخشید و به منظور بهبود کیفیت جریان کلی ویدیوهای شما، استراتژی هایی را بیان خواهیم کرد.

با انرژی باشید: زمانی که شما انرژی کمی دارید و با همان سطح انرژی در مقابل دوربین حاضر می‎شوید؛ دوربین می‎تواند بزرگترین منتقد و دشمن شما باشد. چرا که انرژی پایین شما در مقابل دوربین کاملاً مشهود خواهد بود و دوربین آن‏ را ثبت می‏ کند. شما می ‏توانید با تولید ویدیوهای پر انرژی و الهام بخش، موفقیت خود را تضمین کنید. در واقع انرژی شما از طریق فیلم به مشتریان و مخاطبان منتقل می‏ شود و تأثیر بسیار زیادی در تصمیمات خرید آن‎ها خواهد گذاشت. شما باید احساسات خود را از طریق ویدیو به مخاطبان نشان دهید. خندیدن در مقابل دوربین و تمرکز بر انرژی‎های مثبت می‏ تواند منجر به پیشرفت شما در دنیای رقابتی گردد.

موضوع گفتگوی خود را قابل فهم نمایید: شما برای جذب مخاطبان و مشتریان و انتقال افکار خود به آن‏ ها از طریق ویدیو، تنها 8 ثانیه زمان دارید. بنابراین، باید تمام تمرکز خود را بر روی انتقال سریع و شفاف پیامتان قرار دهید. بدین منظور در ویدیوهای کاری از بیان کلمات و جملات تخصصی که ذهن مخاطب را از پیام اصلی منحرف می‎سازد؛ بپرهیزید و با آن‎ها در سطح دانش خودشان صحبت نمایید. در یک ویدیوی تبلیغاتی یا آموزشی نیازی به بیان جملات سنگین نیست. در نتیجه، اصطلاحات تخصصی را از ویدیوی خود حذف کرده و برای افزایش درک مخاطب تلاش کنید. نکته‎ای دیگری که در اینجا حائز اهمیت است، این است که باید ویدیو را با بیان مطالب جذاب(بیان داستان‏ های مجذوب کننده یا ادعاهای جسورانه) آغاز کنید و به جای بیان نام و عنوان ویدیو، ابتدا ذهن مخاطبان را متمرکز و مجذوب خودتان نمایید.

لبخند زدن را از یاد نبرید: 72% افراد معتقدند که لبخندهای مکرر، مطمئن و موفق هستند. به منظور جلب اعتماد مخاطبان نسبت به کسب و کارتان، بهترین کاری که می‎توانید انجام دهید این است که با اعتماد به نفس و لبخند در رابطه با محصولات و خدماتتان سخن بگویید. اگر شما در مقابل دوربین دچار اضطراب می ‏شوید و نمی‏ توانید به طور واقعی لبخند بزنید، بهتر است تا لبخند زدن را در مقابل آینه تمرین کنید. این امر به شما کمک می‎کند تا زمانیکه در مقابل دوربین قرار می‎گیرید، آرام‎تر باشید و لبخندهای واقعی بر لب آورید.

به طور مستقیم به دوربین نگاه کنید: بسیاری از افراد معتقدند که صحبت کردن با یک مخاطب زنده با صحبت در مقابل دوربین، بسیار متفاوت است. چرا که شما نمی ‏توانید احساسی از دوربین بگیرید اما مخاطب زنده از طریق رفتارهای مختلف به شما بازخور و انرژی می‏ دهد. در نگاه کردن به لنز دوربین طوری رفتار کنید که گویی مخاطبانتان پیش روی شما نشسته ‏اند و باید با آن ‏ها ارتباط چشمی برقرار نمایید. این باور را در خود ایجاد کنید که مخاطبان شما درست در مقابلتان قرار دارند و باید تمامی احساس و انرژی شما را از نگاه‎هایتان دریابند.

خودتان را برای ارائه در مقابل دوربین آماده کنید: اینکه شما اطلاعات و تجربۀ خوبی در زمینۀ کسب و کارتان دارید، به این معنا نیست که قادرید این اطلاعات را به راحتی به دیگران انتقال دهید. اگر می‏ خواهید در مقابل دوربین حرفه ای به نظر برسید باید مرتباً برای آن تمرین کنید. شما باید برای ارائه در مقابل دوربین مطالبی را آماده کنید که بیان آن به جلب نظر و رضایت مخاطب کمک نماید. برای جلب توجه افراد، سخنان و نکات خود را ساختار بندی کنید و از معجزۀ کاربرد نشانه‎های بصری و تأثیر صدا بر مخاطبان غافل نشوید. شما می‏ توانید برای همراه ساختن مخاطبان با خود، از زیرنویس یا سایر ابزارهای نوشتاری بهره ببرید و آن‎ها را به موضوعات مختلفی که مدنظرتان است هدایت کنید.

اطمینان حاصل کنید که پوشش شما برای کسب موفقیت مناسب است‎: شما باید این مورد را بپذیرید که مردم شما را براساس پوششی که انتخاب می‏ کنید؛ قضاوت خواهند کرد. شما باید مخاطبان هدفتان را بشناسید و مطابق با علایق و سلایق آن‎ها، لباس بپوشید و حتی مدل موی خود را نیز متناسب با علاقه‎مندی‎های مخاطبان یا مشتریان هدفتان برگزینید. اگر پوشش شما از دیدگاه مخاطبان خوب به نظر برسد، آن‎ها احساس خوبی نسبت به گفته‎های شما خواهند داشت. ضمناً از پوشیدن لباس‎های پر زرق و برق، جز در مواقع استثنا بپرهیزید.

نکتۀ آخر اینکه اگر شما نتوانستید تمامی این نکات را با هم بهبود ببخشید، می ‏توانید در ابتدا مرحله به مرحله پیش روید. در ابتدا تمرکزتان را بر روی ضعیف‎ترین جزء فیلم‌های خود قرار دهید و آن‏ ها را ارتقاء دهید؛ سپس به سراغ بخش ‏های دیگر بروید. زمانیکه شما یک ویدیوی جذاب ارائه دهید؛ مخاطبانتان برای دیدن ویدیوهای بیشتر از شما مشتاق خواهند شد.

منبع: www.uscreen.tv







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:


مطالب مرتبط



معرفی و دانلود هفت نرم افزار ویرایش فیلم در گوشی های اندروید و ios
موضوع: فیلم و فیلمبرداری
معرفی و دانلود هفت نرم افزار ویرایش فیلم در گوشی های اندروید و ios
۲۴ مهر ۱۳۹۶

در این مطلب بهترین نرم افزارهای گوشی که توسط اونها قادر هستید فیلم های گوشیه خودتونو با بیشترین امکانات ویرایش و ذخیره کنین رو به شما معرفی می کنیم.

چطوری با گوشیه موبایل درست فیلم برداری کنیم
موضوع: فیلم و فیلمبرداری
چطوری با گوشیه موبایل درست فیلم برداری کنیم
۲۴ مهر ۱۳۹۶

قصد داریم چند راهکار ساده ولی کاربردی را برای بهتر کردن فیلم‌برداری با گوشی موبایل مرور کنیم

تفاوت کیفیت تصویررزولوشن 4K,FULL HD,HD
موضوع: فیلم و فیلمبرداری
تفاوت کیفیت تصویررزولوشن 4K,FULL HD,HD
۲۴ مهر ۱۳۹۶

بطور کلی رزولوشن ساده ترین و ابتدایی ترین عامل برای تشخیص کیفیت تصاویر می باشه