چرا فیلم تبلیغاتی تان دیده نمی شود؟


چرا فیلم تبلیغاتی تان دیده نمی شود؟
ارسال شده توسط : رؤیا سلطانی     در : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶     در : افتتاحیه و رونمایی ، فیلم و فیلمبرداری








چرا فیلم تبلیغاتی تان دیده نمی شود؟



بالاخره انجامش دادید! پس از مدت ها توانسته اید با کمک تیم حرفه ایی از عکاسان و فیلمبردارها یک ویدئو تبلیغاتی برای برند و کسب و کارتان آماده کنید و حالا در یکی از پلت فورم های آنلاین خود آن را بارگذاری کرده اید.
احتمالا انتظار دارید خیلی سریع بین همه مردم پخش شود و همه آن را ببینند اما اینطور نشده و هیچ کس علاقه ای به دیدن و نشان دادن ویدئوی شما ندارد!!؟؟  
حال از خود می پرسید : کجای کار را اشتباه رفته بودم؟
مشکل عدم دیده شدن محتوای ویدئویی مشکلی است که بسیاری از کسب و کارها درگیر آن هستند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم عوامل مهمی که باعث عدم توجه مخاطبان به محتوای ویدئویی می شود را در این مطلب عنوان کنیم. توصیه می کنیم اگر قصد ساخت فیلم تبلیغاتی برای محصول یا برند خود را دارید قبل از هر اقدامی این مقاله را مطالعه کنید.

 

زمان طولانی فیلم
فیلم هایتان خیلی طولانی هستند. به نظر می رسد دیگر همه مردم از بازه توجه کوتاه مدتشان باخبر باشند، اما باز هم جالب است که بگوییم براساس پژوهش های صورت گرفته، بازه توجه انسان به هشت ثانیه کاهش یافته است!
علاوه بر این، بیش از دوسوم مخاطبان دوست دارند به تماشای ویدئوهای زیر شصت ثانیه بپردازند. خلاصه این که: فیلم های کوتاه بسازید. برایان هالیگان مدیرعامل سایت HubSpot در مورد این موضوع می گوید: «شما دارید ذهن و فکر مردم را قرض می گیرید. وقتی می خواهید چیزی از کسی قرض کنید، باید به زمان او احترام بگذارید و هر وقت که زمان و ذهنشان را بازخواستند، آن را بهشان بازگردانید.»
معمولا ما خودمان به ذهن و فکرمان نیاز داریم. پس زمانی که می خواهید محتوای ویدئویی تولید کنید، به یادداشته باشید که دارید ذهن مخاطب را برای مدتی کوتاه قرض می گیرد. البته فکر نکنید که باید ویدئوهای هشت ثانیه ای بسازید؟! مگر در هشت ثانیه چقدر اطلاعات می توان ارائه کرد؟ اما در هنگام تولید ویدئو مطمئن شوید که چند ثانیه اول به خوبی مخاطب را درگیر خود می کند. به این شکل می توانید فکر و ذهن مخاطب را تا پایان ویدئو از آن خود کنید.

 

مخاطب شناسی اشتباه
من از دیدن ویدئو های بامزه حیوانات لذت می برم. شما هم احتمالا از دیدنشان کیف می کنید. احتمالا همه همین طور هستند. اما آخر این ویدئوها چه ارتباطی با برند شما دارند؟!
زمانی که می خواهید محتوای ویدئویی تولید کنید، باید از خودتان بپرسید که «این فیلم چه ارتباطی با برند من دارد؟» حتی اگر می خواهید شیرین کاری های یک حیوان بامزه را در ویدئوتان بگنجانید، قبل از آن مطمئن شوید که این کار ارتباطی به کسب و کار شما دارد و برای مخاطب بی معنا نیست.
زمانی که می خواهید استراتژی ای برای بازاریابی فیلمتان تدارک ببینید، یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید این است که بدانید مخاطب شما (چه مخاطبان فعلی، چه آینده) مایل است چه چیزی ببیند. به غیر از محتوای سرگرم کننده چه چیزی برای او مفید خواهدبود؟ چه چیزی توجه او را جلب کرده، او را خوشحال می کند یا پاسخی برای پرسش های ذهنی اش فراهم می سازد؟

 

پلت فرم اشتباه
زمانی که مردم به «محتوای ویدئویی» فکر می کنند، اولین چیزی که به ذهنشان می رسد یوتیوب است. و البته تصور اشتباهی نیز نیست. بالاخره یک سوم از تمام کاربران اینترنت از یوتیوب استفاده می کنند. اما یوتیوب تنها پلت فورمی نیست که برای دیدن محتوای ویدئویی می توان از آن استفاده کرد.
 از طرفی تنها جایی نیست که می توانید مخاطبان خوبی در آن پیدا کنید. در نظر داشته باشید که 45 درصد از مردم، روزی یک ساعت از وقتشان را به تماشای فیلم های فیس بوک یا یوتیوب اختصاص می دهند. سعی کنید بهترین پلت فورم را برای ویدئوهای خود انتخاب کنید. شاید این روزها اینستاگرام بهترین جایی باشد که می توانید مخاطبان عام خود را در آنجا بیابید. البته توجه داشته باشید که فیلم هایتان در اینستاگرام باید نهایتا 59 ثانیه باشند

 

تیتر ویدئواشتباه
شاید با اصطلاح «کلیک بیت/ طعمه کلیک» آشنا باشید. این اصطلاح به معنای استفاده از تیترهای جذاب برای گول زدن مخاطب و وادار کردن او به کلیک کردن روی محتوایی است که شاید اصلا به دردش نخورد. این یکی از بدترین کارهایی است که می توانید در حق مخاطب و البته در حق خودتان انجام دهید. چرا که اگر تعدادی از مخاطبانتان پست شما را به عنوان اسپم علامت گذاری کنند، نه تنها آن پست از سوی پلت فورم مربوطه پاک می شود، بلکه ممکن است برای مدتی دسترسی تان را به حساب کاربری تان از دست بدهید.
در نهایت این که مراقب باشید فیلمی تولید نکنید که به نحوی به شخصی توهین کند یا او را برنجاند. برای لایک گرفتن اخلاقیات را زیر پا نگذارید و خود را درگیر عواقب قانونی آن نکنید. به یاد داشته باشید که یکی از اهداف اصلی تولید محتوا این است که برندتان را به عنوان یک برند مفید و ماندگار در ذهن مشتری جا بیندازید؛ نه برندی که با جهت گیری هایش باعث عصبانیت یا آزردگی مردم می شود.

 

منبع: bartarinha.ir

 





مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:


مطالب مرتبط



چطور مراسم افتتاحیه خوب برگزار کنیم
موضوع افتتاحیه و رونمایی
چطور مراسم افتتاحیه خوب برگزار کنیم
۲۲ مهر ۱۳۹۶

در دنیای امروز تبلیغات نقش مهمی در موفقیت یک کسب و کار داره. قدم اول در شروع هر کاری بسیار مهمه. اینکه خودتونو چطور به مشتریانتون معرفی کنین تا بیشتر از رقبای خود دیده بشید.یکی از بهترین روش ها برای شروع کسب و کار برگزاری مراسم افتتاحیه ست.

18 نکته برای افتتاحیه باشکوه کسب و کار شما
موضوع افتتاحیه و رونمایی
18 نکته برای افتتاحیه باشکوه کسب و کار شما
۱۳ آبان ۱۳۹۶

در این جا 18 نکته راهنما و ایده برای برنامه ریزی مراسم افتتاحیه پیشنهاد شده که خواندن آن را به شما توصیه می کنیم.

چگونه مراسم افتتاحیه موفق برگزار کنید
موضوع افتتاحیه و رونمایی
چگونه مراسم افتتاحیه موفق برگزار کنید
۱۲ آذر ۱۳۹۶

مراسم افتتاح فروشگاه شرکت شما این اجازه را می‌دهد که درها را باز کنید و به مشتریان بالقوه در داخل محیط خود خوشامد بگویید. این رخداد به شما فرصت می‌دهد محصولات و خدمات خویش را به عنوان بخشی از مؤلفه بازاریابی طرح کسب و کار خود نمایش دهید.