هدایای شرکتی چه ویژگی‎هایی باید داشته باشند؟


هدایای شرکتی چه ویژگی‎هایی باید داشته باشند؟
ارسال شده توسط : مینا کاظمیان     در : ۰۹ مهر ۱۳۹۷     در : مراسم سازمانی
  ۳۱۸   |     ۰  








هدایای شرکتی چه ویژگی‎هایی باید داشته باشند؟


امروزه، برای موفقیت هر چه بیشتر در دنیای رقابتی کسب و کارها، باید برای جلب توجه و رضایت مشتریان تلاش نمایید. یکی از دلایلی که بسیاری از شرکت‎ها به سمت هدایای شرکتی رو آورده‎اند، این است که این هدایا بهترین راه به منظور تحت تأثیر قرار دادن مشتریان و کارکنان و شرکای تجاری است. اغلب صاحبان کسب و کار به دنبال هدایایی هستند که حاکی از احترام و اعتبار برند و نام تجاری‌شان باشد؛ اما در عین حال نمی‏ خواهند هزینۀ زیادی برای تهیه و تدارک این هدایا بپردازند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که چه هدیه‎ای برای ذینفعان خود انتخاب نمایید؛ در این مطلب لیستی از ویژگی ‏هایی که هدایای شرکتی باید دارا باشند، ارائه خواهد شد تا شما بتوانید هدایایی را تهیه کنید که بیشترین تأثیرگذاری را در مشتریان شما و فرآیند بازاریابی‌‏تان دارند.

هدایای شرکتی نباید جنبۀ تبلیغاتی داشته باشند: اگر چه بین هدایای شرکتی و تبلیغات ارتباط وجود دارد؛ اما نباید شرکت‎ها دچار این اشتباه شوند که به هنگام ارسال هدایا به مخاطبان مورد نظر، نام شرکت و لوگوی خود را بر روی آن ثبت نمایند. زمانی که شما لوگوی خود را بر روی هدایا ثبت می‏ کنید؛ اشتباه بزرگی مرتکب می ‏شوید و از لحاظ بازاریابی با واکنش منفی مشتریان مواجه خواهید شد. معمولاً زمانیکه شما نام تجاری خود را بر روی هدایا ثبت می‏ کنید، مشتریان رغبت کمتری نسبت به آن هدیه نشان می ‏دهند و حتی ممکن است از آن استفاده نکنند و این یعنی تمامی تلاش‎های شما هدر خواهد رفت و نتیجه بخش نخواهد بود.

هدایا را شخصی سازی نمایید: یک ایدۀ خوب در رابطه با هدایای شرکتی این است که این هدایا را شخصی کنید یا حداقل یک یادداشت شخصی برای فرد مورد نظر به همراه هدیه اعطا نمایید. شخصی سازی هدایا یا یک یادداشت شخصی به شما کمک می ‏کند تا از مشتریان یا کارکنانتان بابت مشارکتشان در موفقیت کسب و کارتان، قدردانی کنید. تمامی افراد علاقه‏ مند هستند که هدایایی منحصر به فرد دریافت کنند و نام خود را بر روی آن ببینند. بنابراین، سعی کنید از اسامی افراد بر روی هدایا استفاده نمایید تا رضایت آن‏ ها را بیشتر جلب نمایید.

هدایایی را انتخاب کنید که با دوام باشند: یکی از اهداف کسب و کارها از هدیه دادن، مشاهدۀ واکنش مثبت مخاطبان است. بنابراین، در انتخاب هدایا دقت بیشتری نمایید و هدایایی را برگزینید که افراد با هر بار استفاده یا دیدن آن هدیه، نام تجاری شما را به خاطر آورند. بادوام بودن، یکی از ویژگی‏ های کلیدی هدایای شرکتی است و نشان‎دهندۀ این است که شما برای مشتریانتان ارزش و احترام قائل هستید.

هدایای شرکتی باید مفید و کاربردی باشند: هدایایی را به افراد بدهید که بتوانند از آن در زندگی روزمرۀ خود استفاده کنند. زمانیکه افراد از هدایای شما به صورت منظم استفاده می‎کنند؛ شما را در ذهن خواهند سپرد. این نکته را در نظر داشته باشید که متناسب با جنسیت، سن، حرفه و تخصص و عواملی از این قبیل، وسایلی که افراد مختلف به طور روزمره استفاده می‏ کنند با یکدیگر متفاوت است. بنابراین، بهتر است به هنگام انتخاب هدایا، این موارد را در نظر بگیرید و برای افراد مختلف، هدایای مختلفی تدارک ببینید.

بودجۀ خود را در نظر بگیرید: قطعاً بودجه عامل مهمی در تعیین و انتخاب هدایا است. اگر بودجۀ محدودی در اختیار دارید باید هدایا را متناسب با آن تهیه نمایید و این هدایا می‌تواند شامل یک قلم یا خودکار، لیوان یا ماگ، دفتر یادداشت و ... باشد. اما اگر برای تهیۀ هدایا بودجۀ کافی در دسترس دارید و محدودیتی از این نظر ندارید می ‏توانید هدایای نفیس‎تری همچون ساعت‎های هوشمند، پاور بانک، تابلوهای نقاشی زیبا و ... را تهیه کنید.

در واقع، هدیه دادن به شما کمک می‏ کند تا به مشتریان، کارکنان، شرکا و تأمین‎کنندگان خود نشان دهید که آن‏ ها برای شما مهم هستند و شما برای آن‎ها احترام قائل هستید. شما از طریق این هدایا، می ‏توانید خلاقیت خود را شکوفا کنید و خود را از رقبایتان متمایز نمایید. اگر شما برنامه ریزی درستی در انتخاب و اعطای هدایا داشته باشید؛ می‏ توانید در کسب و کار خود، بیش از پیش به موفقیت دست یابید. ضمناً نیازی نیست که هدایایی که در نظر می‏ گیرید بسیار گران بها باشند و هزینۀ زیادی را به شما تحمیل کنند؛ در این رابطه نیت شما ارزش و اهمیت بیشتری دارد.

منبع: blogs.iu.edu







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله





نسیم 1

بنر نسیم 2

بنر نسیم 3


مطالب مرتبط



پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
موضوع: مراسم سازمانی
پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
۱۸ مهر ۱۳۹۶

بطور کلی همایش به جلسه ایی با حضور چندین نفر اطلاق می شود که پیرامون موضوعی خاص بحث و تبادل نظر میکنند.اکثر همایش ها دارای یک یا چند سخران کلیدی است که از افراد برجسته در زمینه های مربوطه می باشند.معم...

تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
موضوع: مراسم سازمانی
تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
۱۹ مهر ۱۳۹۶

برای برگزاریه یک رویداد مهم و موفق، برنامه ریزی یکی از ضروری ترین کارهاست. از اون جایی که برنامه ریزی رویدادهایی مثل همایش و کنفرانس بسیار پیچیده ست و همه ی جزئیات رو نمیشه به خاطر سپرد، در نتیجه قطعا...

۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
موضوع: مراسم سازمانی
۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
۱۹ مهر ۱۳۹۶

فارغ از اینکه مراسمی که در اون قراره سخنرانی کنین یک همایش مهمه یا کارگاه آموزشی یا حتی یک مهمانی ساده، اگه از شما بپرسم: «موقع آماده شدن برای یک سخنرانی، چقدر از کل زمان خودتونو به تنظیم زبان ب...