نکاتی برای شبکه سازی موفق در رویدادها


نکاتی برای شبکه سازی موفق در رویدادها
ارسال شده توسط : مینا کاظمیان     در : ۲۶ شهریور ۱۳۹۷     در : مراسم سازمانی
  ۲۳۴   |     ۰  








نکاتی برای شبکه سازی موفق در رویدادها


یکی از عواملی که تأثیر بسیار زیادی در مشارکت افراد در رویدادهای مختلف و به خصوص رویدادهای مرتبط با کسب و کارشان دارد؛ شبکه سازی و برقراری ارتباط با سایر افراد است. رویدادهای مبتنی بر برقراری ارتباطات و شبکه‌سازی، کلید رشد کسب و کارها هستند. یکی از عوامل مؤثر در کسب موفقیت، پس از برگزاری و مشارکت در رویدادها، پیگیری و حفظ ارتباطات است. شما باید بعد از این رویدادها در مورد نکاتی که آموخته‎اید، افرادی که ملاقات کرده‎اید، ارتباطاتی که برقرار کرده‎اید فکر کنید و اقدامی انجام دهید. اگر این امر را پشت گوش بیاندازید و یا از آن غافل شوید، بعد از گذشت مدت زمانی اندک، شور و شوق خود را برای ادامۀ ارتباطات و حفظ روابط از دست خواهید داد و مشغول زندگی و کار خواهید شد. بنابراین، اگر رویدادها و افراد حاضر در رویداد، به نوعی به کسب و کار شما مرتبط هستند؛ به خاطر داشته باشید که باید پیگیری مستمر انجام دهید و برای حفظ این روابط بکوشید. شما باید روابط خود را به روابطی ماندگار تبدیل کنید و بدانید که اگر ملاقات های حضوری برای تحکیم روابط با افراد نداشته باشید، از ذهن و خاطر آن‎ها خواهید رفت. شما باید تلاش نمایید تا بعد از هر رویدادی، زمانی را به پیگیری روابط خود اختصاص دهید. شما باید لیستی شاملِ نام، نام خانوادگی، شمارۀ تماس و حوزۀ کاری تهیه کرده و جزئیات مرتبط را ثبت کنید و هر کدام از آن‏ ها را پیگیری نمایید. در این نوشتار ما نکاتی را در رابطه با شبکه سازی موفق در رویدادها بیان خواهیم کرد تا شما با شرکت در هر رویداد و پیگیری روابط، شبکۀ ارتباطی خود را بزرگ‎تر کنید و در این امر موفق عمل نمایید.

اطلاعات بیزینس کارت هر فرد را در سیستم مدیریت تماس خود ذخیره نمایید: شما باید این کار را در همان روزهای ابتداییِ پس از رویداد انجام دهید؛ چرا که اگر زمان زیادی از رویداد بگذرد شما جزئیات روابط را از یاد خواهید بُرد.

به  افراد جدیدی که با آن‎ها آشنا شده‌اید، ایمیل بفرستید: معمولاً در تمامی بیزینس کارت‎ها، آدرس ایمیل یا وب سایت وجود دارد. شما باید به این افراد یک ایمیل بفرستید و خود را معرفی کنید، جزئیات ملاقات خود را ذکر نمایید تا اگر به هر دلیلی شما را از خاطر برده‎اند، مجدداً شما را به یاد آورند(زمان و مکان ملاقات را به آن‎ها یادآور شوید). سعی کنید نکاتی را در ایمیل یادآور شوید که آن فرد نیز بتواند به راحتی آن‎ها را به یاد آورد و با شما ارتباط برقرار نماید.

به صورت آنلاین، با افرادی که در رویداد دیده‎اید؛ ارتباط برقرار کنید: امروزه با گسترش شبکه‎های اجتماعی و ارتباطات آنلاین، برقراری ارتباط با سایرین، به امری دست یافتنی و سهل تبدیل شده است. شما می‏ توانید فرد مورد نظر خود را از طریق توییتر، فیس بوک، لینکدین یا سایر شبکه‎های اجتماعی دنبال کنید و از این طریق با او بیشتر آشنا شوید و اطلاعات بیشتری در مورد، تحصیلات، علاقه مندی‎ها، تجارب شغلی و... کسب کنید. همچنین شما می‏ توانید از طریق این رسانه‎ها، به برخی از ویژگی‏ های شخصیتی افراد پی ببرید و روابط خود را بر مبنای همین ویژگی‏ های شخصیتی پی ریزی نمایید. امکان دیگری که شبکه‎های اجتماعی برای شما فراهم می ‏کنند؛ گسترش شبکۀ دوستانتان است. شما با اشتراک گذاری مطالب و معرفی دوستانتان به یکدیگر، می‎توانید شبکۀ ارتباطی خود را  گسترش دهید.

برای آن‎ها یک پیام عالی و منحصر به فرد ارسال کنید: پیام ارسالی شما می ‏تواند در برگیرندۀ موضوعاتی از قبیلِ تبریک اعیاد، تسلیت سوگواری‎ها، اطلاعات علمی و ... باشد. سعی کنید پیام شما در چارچوب و حیطۀ روابطتان باشد و از حد و مرزها خارج نشوید. بسیاری از افراد، تمایل زیادی در به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاربردی دارند. بنابراین، سعی کنید مطالبی که با حوزۀ کاری و علاقه‎مندی‏ های آنان مرتبط است؛ برایشان ارسال کنید. حتی می‏ توانید مطالبی در رابطه با موضوعات مطرح شده در رویداد برای آن افراد ارسال کنید تا به آن‎ها نشان دهید که توجه زیادی به موضوعات مطرح شده داشته اید.

برای عرض ادب، با آن‎ها تماس تلفنی بگیرید: بسیاری از افراد، پس از آشنایی با یکدیگر یک ملاقات حضوری در یک کافه و نوشیدن قهوه را تنظیم می‎کنند. اما شما می‏ توانید راه‎های دیگری چون برقراری یک تماس تلفنی را برای ادامۀ روابط و گفتگو انجام دهید. تماس شما باید یک تماس هدفمند باشد و سؤالات و موضوعاتی را مرتبط با رویداد مطرح کنید. از برقراری یک تماس تلفنی بی هدف بپرهیزید؛ چرا که ممکن است برای طرف مقابل اتلاف وقت تلقی گردد.

در نهایت، باید دقت کنید که یک برنامۀ دقیق برای اطمینان از ادامۀ روابطتان داشته باشید و به این موضوع توجه کنید که شما برای موفقیت هر چه بیشتر در کسب و کارتان به برقراری ارتباط و شبکه سازی نیاز دارید.

منبع: www.pepperitmarketing.com







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله





نسیم 1

بنر نسیم 2

بنر نسیم 3


مطالب مرتبط



پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
موضوع: مراسم سازمانی
پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
۱۸ مهر ۱۳۹۶

بطور کلی همایش به جلسه ایی با حضور چندین نفر اطلاق می شود که پیرامون موضوعی خاص بحث و تبادل نظر میکنند.اکثر همایش ها دارای یک یا چند سخران کلیدی است که از افراد برجسته در زمینه های مربوطه می باشند.معم...

تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
موضوع: مراسم سازمانی
تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
۱۹ مهر ۱۳۹۶

برای برگزاریه یک رویداد مهم و موفق، برنامه ریزی یکی از ضروری ترین کارهاست. از اون جایی که برنامه ریزی رویدادهایی مثل همایش و کنفرانس بسیار پیچیده ست و همه ی جزئیات رو نمیشه به خاطر سپرد، در نتیجه قطعا...

۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
موضوع: مراسم سازمانی
۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
۱۹ مهر ۱۳۹۶

فارغ از اینکه مراسمی که در اون قراره سخنرانی کنین یک همایش مهمه یا کارگاه آموزشی یا حتی یک مهمانی ساده، اگه از شما بپرسم: «موقع آماده شدن برای یک سخنرانی، چقدر از کل زمان خودتونو به تنظیم زبان ب...