نکاتی برای جلب رضایت مشتریان


نکاتی برای جلب رضایت مشتریان
ارسال شده توسط : مینا کاظمیان     در : ۱۰ مهر ۱۳۹۷     در : مراسم سازمانی
  ۱۰۰   |     ۰  








نکاتی برای جلب رضایت مشتریان


رضایت مشتریان، یکی از اهداف مهم هر کسب و کاری است و کلید موفقیت آن‏ ها می‌باشد. رضایت مشتریان بقای کسب و کار شما را تضمین می‌کند. زمانیکه شما خدمات و محصولات با کیفیت و مطابق با انتظارات مشتری به آن‏ ها ارائه نمایید، در جهت رضایت آن‏ ها گام برداشته‌اید. ما در این مطلب قصد داریم تا نکاتی را برای شما بیان کنیم که بتوانید با کمک آن‏ ها قلب مشتریان و وفاداری آن‎ها را نسبت به نام تجاری‎تان به دست آورید و در مسیر موفقیت گام بردارید.

شنیدن کافی نیست، شما باید به طور مؤثر به مشتریان گوش دهید: گوش دادن به مشتریان و پاسخگویی به نیاز آن‎ها امری ضروری است و می‏ تواند برای نام تجاری شما مفید و تأثیرگذار باشد. شما باید به طور مؤثر به مشتریانتان گوش فرا دهید و بازخوردهای آنان را با دید مثبت و فرصتی برای رشد خود در نظر بگیرید. گوش دادنِ شما به مشتری زمانی موفقیت شما را در پی دارد که در جهت پیاده‎سازی درخواست‌های عنوان شده از سوی آنان گام بردارید و از بازخوردهای آنان برای توسعۀ کسب و کارتان بهره ببرید.

پاسخگو باشید: شما باید در مقابل تمامی مشتریان خود پاسخگو باشید اما زمان این پاسخگویی بسیار مهم است. هیچکس دوست ندارد که مدتی طولانی منتظر پاسخ شما بماند. شما باید علاوه بر تمرکز بر کیفیت پاسخگویی، به زمان پاسخگویی هم توجه کنید و افرادی را استخدام کنید که در سرعت بخشیدن در این امر همراه شما باشند. پاسخگویی سریع به مشتریان، بهترین کاری است که می‏ توانید برای اعتبار نام تجاری خود انجام دهید. زمان در همه جا بسیار مهم است اما در این مورد خاص، اهمیت بیشتری می‌یابد.

انسان باشید، نه یک ماشین: در عصری که تمامی کارها ماشینی شده است،  ازهر نوع برخورد انسانی‎ای استقبال می‎شود. در هنگامی که پاسخگوی مشتریان هستید بکوشید همچون یک انسان رفتار نمایید و گشاده رو باشید و با راهنمایی‎‌های خود، کار مشتریان را تسهیل کنید. در پاسخگویی همانند یک ربات نباشید که فقط سخنان و پاسخ های تکراری بر زبان می‏ آورد؛ بلکه سعی نمایید با مشتریان رفتاری منحصر به فرد باشید و پاسخ‎های کلیشه‎ای به آن‎ها ندهید.

مشتریان خود را به خوبی بشناسید: شما باید اطلاعات و آگاهی خود را نسبت به مشتریان بالا ببرید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا محصولات و خدماتی متناسب تر به آن‌ها ارائه دهید. شما می‎توانید برای مشتریانتان یادداشت‎ها یا هدایایی منحصر به فرد و شخصی سازی شده ارسال نمایید و از این طریق گامی مثبت و مؤثر در جهت تجربۀ خوب مشتریان از نام تجاری‎تان و افزایش وفاداری آن‎ها بردارید. در واقع شما با شناخت مشتریان و علایقشان می‎توانید سفیر نام تجاری خود شوید و تصویر ذهنی مشتریان را از نام تجاری‎تان بهبود بخشید.

یک کارمند خوشحال، یک مشتری خوشحال را به ارمغان می‎‌آورد: در جلب رضایت مشتریان، نباید از نقش بسیار مهم کارکنان غافل شوید. زمانی که کارکنان شما از کاری که انجام می‏ دهند و فضای کاری راضی باشند، این رضایت را از طریق برخورد خوب و مسئولیت‌پذیری در قبال مشتریان به آن‎ها انتقال می‏ دهند. بنابراین، علاوه بر توجه به کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده به مشتریان خارجی، باید کارکنان خود را نیز همچون مشتریان داخلی شرکت بدانید و در جلب رضایت و خرسندی آنان تلاش کنید.

آگاهی نسبت به برند را در مشتریان افزایش دهید: خدماتی که در راستای آگاهی هر چه بیشتر مشتریان ارائه می ‏نمایید در برقراری ارتباطات با کیفیت با مشتریان بسیار تأثیرگذار است. در این رابطه نباید از ارزش ارائۀ محتوای به روز و کاربردی غافل شد؛ چرا که از طریق این محتواها می‎توانید آگاهی و دانش مشتری را بالا ببرید و آن‎ها را راضی‎تر و خوشحال تر نگاه دارید. مشتریان علاقه دارند که از فعالیت‎های شما آگاهی داشته باشند و در جریان روند ساخت محصولات یا خدمات جدید شما قرار گیرند.

ارتباطات را سازماندهی نمایید: برای پاسخگویی مناسب و به موقع به مشتریان، نیاز دارید که روابط خود را با تأمین کنندگان و سایر واحدهایی که با آن‎ها ارتباط دارید و در ارائۀ محصول و خدمات با کیفیت به مشتریانتان نقش دارند؛ مستحکم و تقویت نمایید. شما برای جلب رضایت مشتریان نیاز دارید که در سراسر زنجیره تأمین خود هماهنگی ایجاد کرده و آن‎ها را سازماندهی کنید.

میزان موفقیت خود را در جلب رضایت مشتریان اندازه گیری نمایید: شما باید اهداف و شاخص‎هایی را به منظور سنجش و اندازه گیری میزان موفقیت در پاسخگویی به مشتریان و جلب رضایت آن‎ها تعیین نمایید. اینکار را می‎توانید از طریق فرم‌های نظرسنجی یا برقراری تماس با مشتریان انجام دهید.

در نهایت می‎توان گفت که عوامل متعددی در جلب رضایت مشتریان نقش دارد که ما در این نوشتار به تعدادی از آن‎ها اشاره کردیم. در دنیای رقابتی امروز باید همواره به سوی توسعه و پیشرفت گام بردارید و متوقف نشوید. همواره در جستجوی راه‌هایی جدید و خلاقانه به منظور جلب رضایت مشتریان باشید و بدانید که این مشتریان هستند که کسب و کار شما را زنده نگه می‏ دارند.

منبع: survicate.com







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله





بنر نسیم سبز تصویر


مطالب مرتبط



پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
موضوع: مراسم سازمانی
پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
۱۸ مهر ۱۳۹۶

بطور کلی همایش به جلسه ایی با حضور چندین نفر اطلاق می شود که پیرامون موضوعی خاص بحث و تبادل نظر میکنند.اکثر همایش ها دارای یک یا چند سخران کلیدی است که از افراد برجسته در زمینه های مربوطه می باشند.معم...

تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
موضوع: مراسم سازمانی
تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
۱۹ مهر ۱۳۹۶

برای برگزاریه یک رویداد مهم و موفق، برنامه ریزی یکی از ضروری ترین کارهاست. از اون جایی که برنامه ریزی رویدادهایی مثل همایش و کنفرانس بسیار پیچیده ست و همه ی جزئیات رو نمیشه به خاطر سپرد، در نتیجه قطعا...

۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
موضوع: مراسم سازمانی
۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
۱۹ مهر ۱۳۹۶

فارغ از اینکه مراسمی که در اون قراره سخنرانی کنین یک همایش مهمه یا کارگاه آموزشی یا حتی یک مهمانی ساده، اگه از شما بپرسم: «موقع آماده شدن برای یک سخنرانی، چقدر از کل زمان خودتونو به تنظیم زبان ب...