نکاتی برای ترفیع و تبلیغ کسب و کارتان در نمایشگاه‌های تجاری


نکاتی برای ترفیع و تبلیغ کسب و کارتان در نمایشگاه‌های تجاری
ارسال شده توسط : مینا کاظمیان     در : ۰۲ شهریور ۱۳۹۷     در : مراسم سازمانی ، افتتاحیه و رونمایی
  ۱۷۱   |     ۰  








نکاتی برای ترفیع و تبلیغ کسب و کارتان در نمایشگاه‌های تجاری


امروزه بخش مهمی از ارتباطات و شبکه سازی های صنعتی، در نمایشگاه‎ ها به وقوع می‌پیوندد. اگر شما قصد دارید خودتان را در نمایشگاه ها در معرض دید مخاطبان قرار دهید و تصویر خوبی از کسب و کارتان به نمایش بگذارید؛ نمایشگاه های تجاری این فرصت را برای شما فراهم می‎کند و شما می‎توانید در این نمایشگاه ها با مشتریان، شرکای تجاری و تمام ذینفعان کسب و کارتان ارتباط برقرار کنید و مشتریان بالقوه خود را انتخاب نمایید و نام و برند تجاری خود را برجسته تر کنید.

در واقع، راه های بسیاری برای ارتقاء و تبلیغ کسب و کار وجود دارد؛ اما انتخاب بهترین راه بسیار حائز اهمیت است. در اینجا ما برخی از راهنمایی‌ها و ترفندهای مهم و تأثیرگذار را در هنگام حضور در نمایشگاه های تجاری بیان خواهیم کرد.

بنر(استند) تجاری خود را جذاب طراحی کنید: در نمایشگاه ها، شما به دنبال جلب توجه مشتریان در یک فضای کاملاً  رقابتی و تبلیغاتی هستید. شما می‎توانید در این راستا از عوامل ترغیب کننده و جذب کننده نظیر بنرهای تبلیغاتی، پوسترها، رسانه های رقابتی و تعاملی نظیر صفحه های لمسی، بازی های تعاملی، و... بهره ببرید.

چشم نواز باشید: برای جلب توجه اولیه، می‎توانید از شیرینی و شکلات، بازی های سرگرم کننده، خودکار، دفترچه و نمونه محصولات شرکتتان استفاده نمایید. اگر چه این کار برای شما هزینه بردار است اما باعث می‎شود تا نام و برند تجاری شما تا مدت ها در ذهن مشتریان و در معرض دید آن‎ها قرار بگیرد و به نوعی، سرمایه‎گذاری برای آینده کسب و کارتان محسوب خواهد شد. شما می‌توانید غرفۀ خود را منحصر به فرد طراحی کنید اما در این زمینه توجه داشته باشید که از چارچوب نام تجاری خود، که از آن در تمام بروشورها و وب سایت خود استفاده کرده‎اید؛ خارج نشوید. داشتن یک نام تجاری روشن و اطلاعات مختصر بر روی بنرها و پوسترهای تبلیغاتی، یک عامل بسیار مهم و ضروری برای موفقیت در ترفیع و تبلیغات است. نکتۀ دیگر این است که شما می‎توانید برای ترفیع نام تجاری خود از کارکنان و تیم فروش شرکت و افراد سرشناس(هر چند برای مدت زمانی کوتاه) استفاده کنید.

تیم مناسبی را برای حضور در نمایشگاه انتخاب کنید: قبل از حضور در نمایشگاه، باید تیم خود را به خوبی بشناسید و برنامه ریزی کنید که آن‎ها چه لباسی باید بپوشند و چگونه باید نام تجاری شما را منعکس کنند. نحوۀ پوشش تیم حاضر در نمایشگاه و لباس نمایندگان شرکت، این قدرت را دارد تا مشتریان هدف را به سمت غرفۀ شما جذب کند. به طور مثال: اگر هدف شما مشتریان جوان هستند؛ می‎توانید از شلوار جین و تیشرت برای افراد حاضر در غرفه استفاده کنید؛ اما اگر خدماتی که شما ارائه می‎دهید، خدمات قانونی، مالی و یا حتی حسابداری و از این قبیل کارهاست، باید برای نمایندگان شرکت در نمایشگاه از کت و شلوار استفاده کنید تا ماهیت حرفه ای خدمات شما را برای مشتریان و مخاطبان منعکس کنند و اعتماد مخاطبان را جلب نمایند.

قبل از نمایشگاه برخی از تحقیقات و ارزیابی ها را انجام دهید: قبل از تصمیم گیری در مورد حضور در نمایشگاه، بررسی کنید که چه نمایشگاهی تناسب بیشتری با کسب و کار شما دارد و می‎توانید اهداف بازاریابی و فروش شما را محقق سازد. جزئیات نمایشگاه را مورد ارزیابی قرار دهید و ببینید چه شرکت هایی در نمایشگاه حضور خواهند یافت. در واقع شما باید اطمینان حاصل کنید که نمایشگاه مناسبی را برای حضور انتخاب کرده اید؛ چرا که حضور در نمایشگاه ها هزینۀ زیادی را برای کسب و کار در پی خواهد داشت. برای اطلاع رسانی حضور خود در نمایشگاه، سر و صدا به راه بیاندازید و با استفاده از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی(توییتر، اینستاگرام و...) توجه مخاطبان زیادی را جلب نمایید.

اهداف خود را از حضور در نمایشگاه، به روشنی تعیین کنید: مهم است که بدانید از حضور در نمایشگاه، به دنبال چه چیزی هستید؟ مهم است که تیم شما در نمایشگاه بدانند که چه چیزی را باید به دست آورند و چگونه در راستای اهداف شما، با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار نمایند. زمانیکه اهداف به روشنی تعریف شوند؛ مشخص می‎شود که شما باید در رابطه با شرکت و نام تجاری صحبت نمایید و یا اینکه به سخنان بازدیدکنندگان گوش فرا دهید. دقت نمایید که نمایندگان شرکت در نمایشگاه، باید اطلاعات روشنی در خصوص نحوۀ قیمت گذاری خدمات یا محصولات، خدمات قابل ارائه توسط شرکت و راه های برقراری ارتباط با مشتریان داشته باشند. لازم است که در نمایشگاه برخی از اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان، نظیر آدرس ایمیل، شماره تماس و... را دریافت کنید و بعد از نمایشگاه مسئولیت شما این است که برخی از آن‎ها را پیگیری و به عقد قرارداد و یا خرید از شرکت خودتان ترغیب کنید.

منبع: www.talk-business.co.uk







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله





بنر نسیم سبز تصویر


مطالب مرتبط



پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
موضوع: مراسم سازمانی
پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
۱۸ مهر ۱۳۹۶

بطور کلی همایش به جلسه ایی با حضور چندین نفر اطلاق می شود که پیرامون موضوعی خاص بحث و تبادل نظر میکنند.اکثر همایش ها دارای یک یا چند سخران کلیدی است که از افراد برجسته در زمینه های مربوطه می باشند.معم...

تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
موضوع: مراسم سازمانی
تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
۱۹ مهر ۱۳۹۶

برای برگزاریه یک رویداد مهم و موفق، برنامه ریزی یکی از ضروری ترین کارهاست. از اون جایی که برنامه ریزی رویدادهایی مثل همایش و کنفرانس بسیار پیچیده ست و همه ی جزئیات رو نمیشه به خاطر سپرد، در نتیجه قطعا...

۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
موضوع: مراسم سازمانی
۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
۱۹ مهر ۱۳۹۶

فارغ از اینکه مراسمی که در اون قراره سخنرانی کنین یک همایش مهمه یا کارگاه آموزشی یا حتی یک مهمانی ساده، اگه از شما بپرسم: «موقع آماده شدن برای یک سخنرانی، چقدر از کل زمان خودتونو به تنظیم زبان ب...