نحوۀ استخدام کارکنان مناسب برای رویدادهای شرکتی


نحوۀ استخدام کارکنان مناسب برای رویدادهای شرکتی
ارسال شده توسط : مینا کاظمیان     در : ۳۱ شهریور ۱۳۹۷     در : مراسم سازمانی
  ۱۸۹   |     ۰  








نحوۀ استخدام کارکنان مناسب برای رویدادهای شرکتی


یکی از عوامل کلیدی موفقیت در برگزاری هر رویدادی، کارکنان و افرادی هستند که به نوعی در آن رویداد نقش آفرینی می‎کنند. کارکنان قادرند که با رفتارها و برخوردهای درست با شرکت کنندگان در رویداد، هیجان و اشتیاق مشارکت در رویداد را افزایش دهند و رضایت شرکت‎کنندگان را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. با توجه به اینکه کارکنانِ رویداد نقش مهمی در موفقیت و هر چه بهتر برگزار شدنِ رویداد دارند؛ شما باید در استخدام و انتخاب آن‎ها بسیار دقت نمایید. ما در این نوشتار، نکاتی مهم و کاربردی را به منظور انتخاب کارکنان مناسب برای رویدادهای شرکتی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این نکات را مورد توجه قرار دهید و مطمئن باشید که رویداد شما در خاطر تمامی شرکت‎کنندگان خواهد ماند.

کارکنانی را انتخاب نمایید که نمایندۀ خوبی برای معرفی برند شما باشند: افرادی که در برگزاری یک رویداد شرکتی با شما همکاری می‏ کنند و در قسمت‎های مختلف نقش آفرینی می ‏نمایند، نمایندۀ شرکت و نام تجاری شما هستند و ارتباط مستقیمی با برداشت ذهنی مشتریان از نام تجاری شما دارند. این کارکنان هستند که با برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه، آن‎ها را به مشتریان وفادارِ شما تبدیل می‏ کنند. بنابراین، شما باید از افرادی دعوت به همکاری کنید که علاوه بر اینکه، لبخند بر لب دارند، توانِ برقراری ارتباط مؤثر و پاسخگویی به سؤالات شرکت ‏کنندگان را نیز داشته باشند و اطلاعات جامعی نسبت به کارِ شما به مخاطبان ارائه دهند.

برای انتخاب افراد مناسب، از دوستان و آشنایان خود کمک بگیرید: هیچ چیز نمی ‏تواند به اندازۀ توصیۀ یک دوست یا همکارِ معتمد، به شما در انتخاب افراد مناسب یاری رساند. بهتر است قبل از اینکه برای یافتن کارکنان مناسب، اقدامی انجام دهید، از دوستان و همکاران خود راهنمایی بگیرید و سری به آژانس‎های معتبری که نیروهای آموزش دیده در اختیار شما قرار می‏ دهند؛ بزنید. قطعاً شما نخستین شرکتی نیستید که یک رویداد در مقیاس بزرگ برگزار می‎کند. بنابراین، از شرکت‎ها و همکاران دیگری که در این زمینه تجربه دارند، بخواهید تا اگر فرد مناسبی را برای همکاری در برگزاری رویداد می‏ شناسند، به شما معرفی کنند.

به ویژگی‏ ها و توانایی‎های هر فرد توجه کرده و برای آن‎ها ارزش قائل شوید: کارکنان و افرادی که در برگزاری رویدادهای شرکتی، همکاری می ‏کنند باید سطح معینی از تجربه در زمینۀ برنامه‌ریزی رویداد، مهارت‎های تصمیم‎گیری قوی، آگاهی از آداب و رسوم، نگرش مثبت به اهداف و همچنین توانایی مذاکره با پیمانکاران، تأمین کنندگان، مشتریان و... را داشته باشند. اما برخی افراد و آژانس‎های حرفه‎ ای افرادی آموزش دیده و با توانایی‏ های بیشتری را در اختیار رویداد شما قرار می ‏دهند و خلاقیت بیشتری را برای رویداد شما به ارمغان می ‏آورند؛ شما باید برای منحصر به فرد بودن و توانایی‏ هایی که این افراد برای شما فراهم می‏ کنند؛ مزایای بیشتری در نظر بگیرید و برای توانایی آن‎ها احترام قائل شوید.

افرادی را استخدام کنید که با اعضای تیم شما به راحتی و به خوبی کار می ‏کنند: تمامی کسانی که در برگزاری رویداد به شما کمک خواهند نمود، باید بتوانند با یکدیگر روابطی دوستانه برقرار نمایند. شما باید در انتخاب افراد، به این نکته توجه کنید که شخصیت‎هایشان تکمیل کنندۀ یکدیگر باشد و با یکدیگر دوستانه و برای یک هدف کار کنند. دقت و توجه کافی به این نکته به شما در کاهش و حداقل شدن تعارض‎های بعدی کمک خواهد نمود.

کارکنان را متناسب با نیازهای رویدادتان برگزینید: بعد از تعیین اهداف و انتظارات خود از رویداد و مشخص شدن اینکه مخاطبان رویدادِ شما چه کسانی خواهند بود؛ کارکنانِ رویداد خود را استخدام کنید. دقت نمایید که سن، جنسیت، سطح تحصیلات، نحوۀ پوشش، سطح فرهنگ و تجربۀ فرد مورد نظر باید با اهداف شما و انتظارات شما از رویداد همخوانی داشته باشد. به طور مثال، اگر مخاطبان و مشارکت‎کنندگانِ رویداد شما جوانان هستند، کارکنانِ جوان با توجه به درکِ درستی که از الگوهای رفتاری هم نسل‌های خود دارند؛ بهتر می ‏توانند با آن‎ها ارتباط برقرار کنند و شما را به اهدافتان برسانند.

کارکنانی را انتخاب کنید، که تجربۀ همکاری در رویدادهای مشابه را داشته‏ اند: کارکنانی که دارای تجربۀ همکاری در رویدادهای مرتبط با یک صنعت خاص هستند؛ سلیقه‏ ها، انتظارات و ارزش‏ های مخاطبان را بهتر درک می‏ کنند و همچنین درک درستی از بازار کسب و کارِ شما دارند و این شما را به موفقیت در برگزاری رویداد نزدیک تر خواهد نمود.

در نهایت، باید به این موضوع اشاره کرد که کارکنان رویداد به هنگام برگزاری رویداد، عضوی از تیمِ کاری شما خواهند بود و نمایندۀ نام تجاری شما هستند. بنابراین باید در انتخاب کارکنان توجه کافی داشته باشید و برای ارتباطات و احترام متقابل ارزش قائل شوید.

منبع: helloendless.com







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله





بنر نسیم سبز تصویر


مطالب مرتبط



پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
موضوع: مراسم سازمانی
پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
۱۸ مهر ۱۳۹۶

بطور کلی همایش به جلسه ایی با حضور چندین نفر اطلاق می شود که پیرامون موضوعی خاص بحث و تبادل نظر میکنند.اکثر همایش ها دارای یک یا چند سخران کلیدی است که از افراد برجسته در زمینه های مربوطه می باشند.معم...

تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
موضوع: مراسم سازمانی
تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
۱۹ مهر ۱۳۹۶

برای برگزاریه یک رویداد مهم و موفق، برنامه ریزی یکی از ضروری ترین کارهاست. از اون جایی که برنامه ریزی رویدادهایی مثل همایش و کنفرانس بسیار پیچیده ست و همه ی جزئیات رو نمیشه به خاطر سپرد، در نتیجه قطعا...

۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
موضوع: مراسم سازمانی
۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
۱۹ مهر ۱۳۹۶

فارغ از اینکه مراسمی که در اون قراره سخنرانی کنین یک همایش مهمه یا کارگاه آموزشی یا حتی یک مهمانی ساده، اگه از شما بپرسم: «موقع آماده شدن برای یک سخنرانی، چقدر از کل زمان خودتونو به تنظیم زبان ب...