موشن گرافیک؛تأثیر گذارترین روش تبلیغاتی سال


موشن گرافیک؛تأثیر گذارترین روش تبلیغاتی سال
ارسال شده توسط : رؤیا سلطانی     در : ۲۱ فروردین ۱۳۹۷     در : مراسم سازمانی ، افتتاحیه و رونمایی ، فیلم و فیلمبرداری
  ۲۵۰   |     ۰  





آخرین بروز رسانی : ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷




موشن گرافیک؛تأثیر گذارترین روش تبلیغاتی سال


مسئله امروز دنیا، تولید نیست بلکه فروش است!
نیاز به تغییر در جهت همراه شدن با استراژی‌های جدید در حوزه بازاریابی و تبلیغات به منظور توسعه کسب و کار، هر روز بیش از پیش احساس می شود. نیاز اقتصاد امروز به بازاریابی به قدری مهم است که گفته می شود: « تولید کالا مسئله اصلی نیست، بلکه در درجه اول، مسئله فروش آن دارای اولویت میباشد.»
تصور می کنید با گفتن اینکه: «در کسب و کار خود بهترین هستید»، بتوانید مخاطبتان را مجاب کنید که واقعا بهترین هستید؟ فراموش نکنید که همه رقبای شما نیز چنین ادعایی دارند، پس به نظر نمی رسد که مخاطبین شما به سادگی متقاعد شوند که کالا یا خدماتی که شما تولید می کنید برای آنها بهترین است؛ بنابراین به صرف دیدن یک آگهی یا یک تبلیغ نمی توان جذابیتی برای مخاطبان ایجاد کرد، پس بهترین راه بازایابی برای جذب مخاطب بیشتر چه میباشد؟


بازاریابی ویدئویی بهترین تکنیک بازاریابی
توسعه پرشتاب بسترهای ارتباطی و تبلیغاتی، تا حدود زیادی باعث شده که هزینه استفاده از تبلیغات نسبت به گذشته کمتر شود، استفاده کنندگان از خدمات تبلیغات افزایش پیدا کنند و در نتیجه اثربخشی تبلیغات به کمترین حد خود تنزل پیدا کند. مانند بسیاری از ایمیل های تبلیغاتی، بیلبوردها و … که مورد توجه مردم قرار نمی گیرند.
سوال اصلی اینجاست که چطور می توان از همین بسترهای موجود برای ارائه یک تبلیغ اثربخش استفاده کرد؟
با در نظر گرفتن اینکه کسب و کار ما به دنبال یک فروش مقطعی خوب و یا افقی دورتر می گردد، می توان استفاده مناسب از محتوا را در عرصه بازاریابی به عنوان راه حل نهایی پیشنهاد کرد. بازاریابی محتوایی تکنیکی از بازاریابی می باشد که در آن سازمان می کوشد تا با خلق ارزش، ارتباط قدرتمندتر و پایدارتری با مخاطبان برقرار کند.
این که چگونه می توانیم حجم وسیعی از اطلاعات را در بازه زمانی «‌‌فرصت» به مخاطب انتقال دهیم چالش اصلی در بازاریابی محتوا خواهد بود. محتوا می تواند انتظار شما را برآورده سازد، یعنی مفاهیم مد نظرتان را به سادگی انتقال دهد، سبک جذاب و تاثیر گذاری داشته باشد و آنقدر انعطاف پذیر باشد که بتواند در رسانه های مختلف ارائه شود.
بنابراین میتوان گفت «محتوا پادشاه است».


کدام قالب محتوا مناسب‌تر است؟
بازاریابی محتوایی شامل انواع محتوا مانند: صدا (پادکست) ، متن (مقاله) ، تصویر (عکس، فیلم،موشن گرافیک،اینفوگرافیک) می باشد.
که در این میان به علت برقراری ارتباط قدرتمندتر با مخاطبان، توجه بیشتری به تصویر میشود.به واقعیت های زیر توجه کنید:
۱- ۹۰ درصد اطلاعاتی که مغز دریافت می کند تصویری هستند.
۲- تصاویر ۶۰٫۰۰۰ بار سریع تر در ذهن تحلیل می شوند.
۳- افراد اطلاعات تصویری را «از طریق ضمیر نا خودآگاه» راحت‌تر به ذهن میسپارند.
واقعیت هایی از جنس موارد بالا، بازاریابی و تبلیغات را تغییر داده‌اند؛ اما در هر تغییر تهدید ها و فرصت هایی نیز نهفته است.

 

موشن گرافیک؛تأثیر گذارترین روش تبلیغاتی سال


بیایید تصور کنیم تصاویر حرکت کنند!
بسیار جذاب خواهد بود اگر شما بتوانید برای انتقال محتوا، از تصاویری متحرک استفاده کنید. ویدئو ها بخش عمده ای از بازاریابی را در سال ۲۰۱۵ به خود اختصاص داده اند به طوری که سال ۲۰۱۵ را « سال بازاریابی ویدئویی» نام گذاری نموده اند. پیش بینی ها می گویند که تا سال ۲۰۱۷ تماشای ویدئوی آنلاین ۶۹ درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص خواهد داد! همین حالا یوتیوب در ماه بیش از یک میلیارد بازدیدکننده‌ی منحصر به فرد دارد. استفاده از محتوای ویدئویی، شانس دیده شدن شما در جستجوی گوگل را تا ۵۳ درصد افزایش می دهد. توجه کنید که هر ۱ دقیقه ویدئو به طور متوسط حدود ۱٫۸ میلیون کلمه، محتوا در خود جای داده است؛ پس جذابیت بالای ویدئوها نسبت به سایر قالب‌های محتوایی نیز برکسی پوشیده نیست، از سوی دیگر، مطالعات مختلف نشان می‌دهند که بیش از نیمی از شرکت‌ها در حال حاضر از رسانه ویدئویی استفاده می‌کنند و درنهایت می توان با صراحت گفت: ویدئو، آینده‌ی بازاریابی محتوا است.


موشن گرافیک، رسانه ای ساده، انعطاف پذیر و جذاب
در میان سبک‌ های مختلف ویدئو که برای انتقال محتوا استفاده می شوند، اخیراً موشن گرافیک جایگاه ویژه‌ای در میان سلیقه ها پیدا کرده است. سبکی جذاب و ساده که محتوا را به سادگی انتقال می دهد.
موشن گرافیک به شما کمک می کند تا هر نوع مفهوم را انتقال دهید.این نوع از بازاریابی ویدئویی مناسب برای توضیح ایده ای پیچیده یا انتزاعی در یک روش بسیار ساده، سریع و قانع کننده است.
جذابیت بصری بالا ، حجم پایین ، مدت زمان کوتاه برای انتقال مفهوم ازویژگی هایی ست که سبب می شود تا اشتراک گذاری این محتوا با سرعت و تعداد بیشتری انجام شود.
زمان آماده سازی یک موشن گرافیک باکیفیت ، به نسبت پایین تر از سایر سبک های ویدئویی –البته با کیفیت بالا – است، همینطور قیمت تولید موشن گرافیک به نسبت ساخت ویدئوها و تیزرهای تبلیغاتی پایین تر است.
همچنین از ویدئوها و موشن گرافیک‌ها، تقریباً می‌توانید در تمامی مکان‌ها استفاده کنید، از کمپین‌های تبلیغاتی گرفته تا وب سایت و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام تلگرام.
به یاد داشته باشید که ما همه زبان آموزان بصری هستیم به این معنی که ما مفاهیمی را که با استفاده از نقاشی، نمودار و یا طرح هایی با کمک طراحی گرافیکی با محتوای بصری جذاب و به یاد ماندنی را درک می کنیم. ساخت ویدئوهای جالب و کاربرپسند و قابل اشتراک‌گذاری، می‌تواند به محبوبیت برند و وب‌سایت شما کمک بسیار زیادی کند و با ترغیب کاربران شبکه‌های اجتماعی به اشتراک‌گذاری این ویدئوها، می‌توانید توسط افراد زیادی دیده و شناخته شوید و در نهایت با استراتژی‌های کاربردی فروش وب‌سایت خود را افزایش دهید. با توجه به این مسئله، محتوای ویدئوی می تواند بیشتر از حد تصور شما موثر باشد!
تنها مواردی که باید برای استفاده از ویدئو و موشن گرافیک رعایت کنید تا موفقیت بیشتری را به دست آورید، این است که سعی کنید ویدئوهای شما، قابلیت اشتراک‌گذاری را داشته باشند و به‌ قدری جذاب باشند که مخاطبان موردنظر شما، ترغیب شوند آن ویدئو را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و به این صورت، به برند و وب‌ سایت خود کمک بیشتری کنید.

 

برای آشنا بیشتر با موشن گرافیک و نحوه ی تولید آن مطلب " آشنایی با موشن گرافیک " را بخوانید

 

 







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله





بنر نسیم سبز تصویر


مطالب مرتبط



پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
موضوع: مراسم سازمانی
پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
۱۸ مهر ۱۳۹۶

بطور کلی همایش به جلسه ایی با حضور چندین نفر اطلاق می شود که پیرامون موضوعی خاص بحث و تبادل نظر میکنند.اکثر همایش ها دارای یک یا چند سخران کلیدی است که از افراد برجسته در زمینه های مربوطه می باشند.معم...

تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
موضوع: مراسم سازمانی
تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
۱۹ مهر ۱۳۹۶

برای برگزاریه یک رویداد مهم و موفق، برنامه ریزی یکی از ضروری ترین کارهاست. از اون جایی که برنامه ریزی رویدادهایی مثل همایش و کنفرانس بسیار پیچیده ست و همه ی جزئیات رو نمیشه به خاطر سپرد، در نتیجه قطعا...

۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
موضوع: مراسم سازمانی
۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
۱۹ مهر ۱۳۹۶

فارغ از اینکه مراسمی که در اون قراره سخنرانی کنین یک همایش مهمه یا کارگاه آموزشی یا حتی یک مهمانی ساده، اگه از شما بپرسم: «موقع آماده شدن برای یک سخنرانی، چقدر از کل زمان خودتونو به تنظیم زبان ب...