مشتری پادشاه است


مشتری پادشاه است
ارسال شده توسط : مینا کاظمیان     در : ۱۱ مهر ۱۳۹۷     در : مراسم سازمانی
  ۳۶۲   |     ۰  








مشتری پادشاه است


اینکه شما در چه حوزه‎ای فعالیت می‏ کنید و چه خدمات و محصولاتی ارائه می‏ دهید، اهمیتی ندارد! چیزی که بسیار مهم است و شما باید آن‎ را عمیقاً درک کرده و سرلوحۀ کار خود قرار دهید این است که مشتریان پادشاه هستند و شما موظف هستید به آن‎ها خدمات و محصولات استثنائی ارائه دهید. در دنیای رقابتی امروز، برای ادامۀ بقا و فعالیت، شما نیاز به جلب رضایت مشتریان و ارضاء خواسته‎ها و نیازهای آنان دارید. شما باید بی‌طرفانه به بازخورهای آن‎ها احترام بگذارید و صرفاً به حضور آنلاین در وب سایت‎ها و شبکه‏ های اجتماعی اکتفا نکنید. بلکه باید برای حفظ نام تجاری‎تان و تمایز از رقبا، خدمات و محصولات منحصر به فردی را ارائه نمایید. ارائۀ خدمات به مشتریان و پشتیبانی از آنان، تنها شامل ارسال به موقع محصولات نمی‏ شود؛ شما نیاز دارید برای کسب شهرت و اعتبار در میان مردم و افزایش فروش و مشتریان؛ رضایت مشتری را در اولویت قرار دهید. ما در این نوشتار نکاتی را به منظور ارائۀ خدمات استثنائی به مشتریان بیان خواهیم کرد تا از طریق این نکات، به موفقیت دست یابید.

پایبندی به تعهدات و تحویل به موقع: زمانی که شما به تعهدات خود به مشتریان پایبند باشید، نشان دهندۀ این است که شما برای مشتریان ارزش و احترام قائل هستید. اگر شما به هر دلیلی، محصولی که قرار بوده ظرف 48 ساعت تحویل داده شود؛ در 72 ساعت بعد تحویل دهید، قطعاً اعتبار خود را پیش مشتری از دست داده‎اید. چرا که هیچ کسی انتظار کشیدن را دوست ندارد. شما باید همواره در پی پاسخگویی سریع به مشتریان و خواسته‎‌های آنان باشید. اگر مشکلی وجود دارد باید در حل کردن هر چه زودتر آن بکوشید و از این طریق مشتری را وفادار و متعهد به خود کنید.

سازمان یافته عمل کنید: این سازمان یافتگی، تمامی امور را در بر می‏ گیرد. شما باید قدرت تجزیه و تحلیل مسائل و موقعیت‎ها را داشته باشید و سپس بر طبق آن‎ها برنامه‎ریزی نمایید. از طریق برنامه‎ریزی و سازماندهی قادر خواهید بود تا در بسیاری از هزینه‎ها صرفه‎جویی نموده و کارایی خود را در کسب و کارتان بالا ببرید.

زمان را از دست ندهید و با سرعت اقدام نمایید: شما باید در پاسخگویی به مشتری با دقت و سرعت عمل نمایید چرا که مشتری تأخیر شما را اینگونه تلقی می‎کند که شما اولویت‎هایی دیگر دارید و همین طرز تفکر، آغاز پیروزی رقبایتان را رقم می‎زند. شما در راستای جلب رضایت مشتری باید با سرعت به ایمیل‎های دریافتی‏ تان پاسخ دهید و سؤالات مخاطبان را با دقت پاسخ گویید. احساس مسئولیت و پاسخگویی شما، یک فروش بالقوه را ایجاد می‎نماید و اگر درست عمل کنید درآمد و سود زیادی برای شما به همراه می ‏آورد.

پیگیر باشید: شما باید همواره پیگیر مشتریان خود باشید. زمانی که محصول را به مشتری می‎فروشید و پول خود را دریافت می‏ نمایید؛ نباید از اهمیت مشتریان غافل شوید. بلکه باید در پی تحکیم و افزایش وفاداری مشتریان باشیم. شما می ‏توانید بدین منظور با مشتریانتان ارتباط تلفنی برقرار سازید و نظر آن‎ها را در رابطه با کیفیت محصولات و خدماتی که دریافت کرده ‏اند؛ جویا شوید. علاوه‏ براین، باید سعی نمایید که برای مشتری فرصت خرید مجدد ایجاد نمایید و مشتری را از فروش‎های ویژۀ خود آگاه نمایید.

منبع: www.talk-business.co.uk







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله





نسیم 1

بنر نسیم 2

بنر نسیم 3


مطالب مرتبط



پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
موضوع: مراسم سازمانی
پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
۱۸ مهر ۱۳۹۶

بطور کلی همایش به جلسه ایی با حضور چندین نفر اطلاق می شود که پیرامون موضوعی خاص بحث و تبادل نظر میکنند.اکثر همایش ها دارای یک یا چند سخران کلیدی است که از افراد برجسته در زمینه های مربوطه می باشند.معم...

تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
موضوع: مراسم سازمانی
تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
۱۹ مهر ۱۳۹۶

برای برگزاریه یک رویداد مهم و موفق، برنامه ریزی یکی از ضروری ترین کارهاست. از اون جایی که برنامه ریزی رویدادهایی مثل همایش و کنفرانس بسیار پیچیده ست و همه ی جزئیات رو نمیشه به خاطر سپرد، در نتیجه قطعا...

۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
موضوع: مراسم سازمانی
۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
۱۹ مهر ۱۳۹۶

فارغ از اینکه مراسمی که در اون قراره سخنرانی کنین یک همایش مهمه یا کارگاه آموزشی یا حتی یک مهمانی ساده، اگه از شما بپرسم: «موقع آماده شدن برای یک سخنرانی، چقدر از کل زمان خودتونو به تنظیم زبان ب...