رقبای خود را رصد نمایید


رقبای خود را رصد نمایید
ارسال شده توسط : مینا کاظمیان     در : ۱۴ مهر ۱۳۹۷     در : مراسم سازمانی








رقبای خود را رصد نمایید


امروزه فضای کسب و کارها بسیار رقابتی شده است و هر کسب و کاری برای تضمین بقای خود در دنیای به شدت رقابتی، به دنبال این است که نسبت به رقبای خود مزیت رقابتی کسب نماید. همین امر نیز موفقیت شما را در کسب و کارتان سبب می‎گردد. اگر رقیبی نداشته باشید، موفق نخواهید شد؛ چرا که حضور رقبای شما باعث می‎گردد تا شما روز به روز خود را بهتر نمایید و بهترین خدمات و محصولات را با کیفیتی عالی به مشتریان عرضه کنید. شما باید رقبای خود را به طور دقیق مورد تجزیه‎ و تحلیل قرار دهید و بدانید که آن‎ها دقیقاً چه می‎کنند. شما با نگاه به وضعیت رقبا و رصد آن‎ها می‎توانید نقاط ضعف و قوت آن‎ها و خودتان را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید و خود را به طور پیوسته بهبود ببخشید. روش‎های بسیاری وجود دارد تا شما بتوانید رقبای خود را به طور دقیق بررسی کنید. ما در این نوشتار به برخی از ترفندهای مهم و کاربردی که به شما کمک می‏ کنند تا رقبای خود را زیر نظر بگیرید، اشاره خواهیم کرد.

در خبرنامۀ رقیبتان ثبت نام نمایید: ثبت نام در خبرنامۀ رقیبتان یکی از کارهای ساده‎ای است که شما می‎توانید برای آگاهی از آخرین اقدامات رقیب خود انجام دهید. معمولاً ثبت نام در خبرنامه‎ها از طریق وب سایت ها و یا حتی فیس بوک انجام می‌شود. پیگیری و اطلاع از اخبار رقبا به شما این امکان را می‎دهد تا اطلاعاتی به روز تر از صنعت مربوطه کسب نمایید و بدانید چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و همگام با آن‌ها گام بردارید. آگاهی از اخبارهای روز صنعت و رقبایتان به شما در ایده‎پردازی و خلاقیت بیشتر در کسب و کارتان کمک می ‏نماید. همچنین می‏ توانید از طریق این اخبار، پیشنهادات و موضوعاتی خلاقانه و پرطرفدار را برای خبرنامۀ خود تعیین کنید و از این طریق رضایت مخاطبانتان را جلب نمایید. شما با انتشار اخباری جدید و متمایز از رقبا، باید بکوشید آگاهی مشتریان را افزایش دهید و آن‎ها را با خود همراه سازید.

با رقبای خود تماس بگیرید: شما می ‏توانید از طریق برقراری تماس با رقیبتان، به نحوۀ برخورد آن‎ها در کسب و کار پی ببرید. اگر کسب و کار شما بیشتر بر پایۀ برقراری تماس‎های تلفنی می ‏باشد و بیشتر فروش‎ها از این طریق انجام می‎گیرد؛ این کار به شما کمک شایانی خواهد کرد تا رقیب خود را بهتر بشناسید و فعالیت‎هایتان را متناسب با روش فعالیت‎ رقیب بهبود بخشید. شما می‎توانید با برقراری تماس با مرکز تماس شرکت رقیب از برخی از خدمات آن‎ها آگاه شوید و حتی در خصوص قیمت‎گذاری‎های آنان اطلاعاتی را کسب کنید. بهترین جنبۀ این کار این است که شما را قادر می‎سازد تا یک تجزیه و تحلیل رقابتی داشته باشید و اساساً در رابطه با هر چیزی که برایتان سؤال برانگیز است، اطلاعاتی کسب کنید.

رقبایتان را در شبکه‎های اجتماعی دنبال کنید: امروزه، تمامی کسب و کارها از شبکه ها و رسانه های اجتماعی(لینکدین، توییتر، اینستاگرام، فیس بوک و...) به عنوان یکی از کانال‎های بازاریابی خود استفاده می‎کنند. این امر شما را قادر می‏ سازد تا با دنبال کردن رقبا در رسانه‎های اجتماعی و بررسی توییت‎ها، پست‎های فیس بوک، وبلاگ ‏ها و دیگر موارد، نسبت به اقدامات آن‎ها آگاهی کسب کنید و حقایق جالبی را در مورد آن‎ها کشف نمایید. از طریق این رسانه‎های اجتماعی و کمپین‎هایی که شرکت رقیب آن‏ ها را برگزار می‏ کند شما می‏ توانید تجاربی در رابطه با علایق و سلایق عمومی به دست آورید و ببینید نظر مردم و مشتریان در این رابطه چیست و چه بازخوردهایی می‏ دهند و سپس بر طبق این شناخت و آشنایی، کسب و کار خود را با علایق مشتریان همراه سازید. این یک راه مقرون به صرفه و آسان برای شناخت هر چه بهتر بازار است و مکمل دیگر فعالیت‎های شما در راستای شناخت بازار خواهد بود.

در کنفرانس ‏ها و نمایشگاه‏ ها حضور یابید: حضور در نمایشگاه‎های تجاری صنعتی و کنفرانس‎ها راهی فوق‌العاده برای یادگیری و کسب اطلاعات در رابطه با رقبایتان است. در این فضاها شما به راحتی می‏ توانید آن‎ها را زیر نظر بگیرید و بررسی کنید که به مشتریان خود چه چیزهایی ارائه می‎دهند و چگونه برخورد می ‏نمایند. معمولاً در نمایشگاه‌ها تمامی شرکت‎ها، محصولات و خدمات جدید خود را نیز به بازدیدکنندگان معرفی می‏ کنند و شما باید تمامی تلاش خود را بکنید تا در این نمایشگاه‎ها و کنفرانس‎ها شرکت کنید. از طریق حضور در غرفۀ رقیب می‎توانید با مشتریان رقبا و نحوۀ برخورد آن‌ها با مشتریان آشنا شوید و نوع برخورد و ادبیاتی که به کار می‏ برند و همچنین کیفیت محصولات و خدمات آن‎ها را مورد بررسی قرار دهید.

بررسی و داشتن آگاهی کافی از فعالیت‎های رقبا، شما را در مسیر درست کسب و کارتان هدایت خواهد نمود و یاد خواهید گرفت که چه کاری انجام دهید و چگونه انجام دهید تا رضایت مشتریان را جلب کرده و آن‎ها را به خود وفادار نگه دارید. نکتۀ حائز اهمیت و قابل توجه به هنگام رصد کردن رقبا این است که دقت نمایید هرگز از اخلاقی عمل کردن در این مسیر فاصله نگیرید و اصول و رفتار اخلاقی را زیر پا نگذارید. هرگز با توهین و افترا و حقیر شمردن رقبا به موفقیت نخواهید رسید. بلکه شما با ارائۀ خدمات و محصولات با کیفیت و متمایز از رقبا، موفق خواهید شد. کلام آخر اینکه هرگز رقبای خود را دست کم نگیرید!

منبع: www.talk-business.co.uk





مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله


اینستاگرام

بنر تلگرام

همراه شو

بنر نسیم سبز تصویر


مطالب مرتبط



پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
موضوع: مراسم سازمانی
پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
۱۸ مهر ۱۳۹۶

بطور کلی همایش به جلسه ایی با حضور چندین نفر اطلاق می شود که پیرامون موضوعی خاص بحث و تبادل نظر میکنند.اکثر همایش ها دارای یک یا چند سخران کلیدی است که از افراد برجسته در زمینه های مربوطه می باشند.معم...

تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
موضوع: مراسم سازمانی
تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
۱۹ مهر ۱۳۹۶

برای برگزاریه یک رویداد مهم و موفق، برنامه ریزی یکی از ضروری ترین کارهاست. از اون جایی که برنامه ریزی رویدادهایی مثل همایش و کنفرانس بسیار پیچیده ست و همه ی جزئیات رو نمیشه به خاطر سپرد، در نتیجه قطعا...

۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
موضوع: مراسم سازمانی
۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
۱۹ مهر ۱۳۹۶

فارغ از اینکه مراسمی که در اون قراره سخنرانی کنین یک همایش مهمه یا کارگاه آموزشی یا حتی یک مهمانی ساده، اگه از شما بپرسم: «موقع آماده شدن برای یک سخنرانی، چقدر از کل زمان خودتونو به تنظیم زبان ب...