در جشن سالگرد کسب و کارتان، از اهمیت فیلمبرداری غافل نشوید


در جشن سالگرد کسب و کارتان، از اهمیت فیلمبرداری غافل نشوید
ارسال شده توسط : مینا کاظمیان     در : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷     در : مراسم سازمانی ، فیلم و فیلمبرداری
  ۲۰۹   |     ۰  








در جشن سالگرد کسب و کارتان، از اهمیت فیلمبرداری غافل نشوید


تهیه ی یک فیلم برای سالگرد کسب و کار، یک کار و وظیفۀ سنگین است چرا که شما مجبورید داستان چندین ساله‌ی کسب و کار خود را در چند دقیقه به تصویر بکشید. اگر چه این کار، دشوار است اما دستاوردهای باور نکردنی برای شما و کسب و کارتان به ارمغان می‎آورد. در این مطلب به نکاتی در این باره اشاره خواهیم کرد تا فیلم سالگرد کسب و کارتان را متفاوت‎تر از همیشه آماده نمایید.

می‎خواهید داستان کسب و کارتان در فیلم چگونه نمایش داده شود؟

در گام نخست شما باید در رابطه با داستان کسب و کارتان بیاندیشید. در این مورد می‎توانید تکامل شرکت را از زمان تأسیس تا به امروز به صورت یک جدول زمانی به تصویر بکشید و از مشتریان، کارکنان و شرکای تجاری خود بخواهید تا رویدادهای مهم و قابل توجه و همچنین لحظات بحرانی مأموریت‎ها و سفرهای کاری این سال‎ها را بنویسند. در زیر به مواردی که می‎توانید از آن‌ها درخواست کنید اشاره خواهیم کرد:

  • چه خاطرات به یاد ماندنی و دوست داشتنی‌ای در طی این سال‌ها رقم خورده است؟
  • چه عواملی در رشد شرکت تأثیر داشته‎اند(تکنولوژی، کارکنان و...)؟
  •  چگونه همه چیز تغییر کرد و به کسب و کار امروز تبدیل شد؟
  • کسب‎ و کار در این سال‎ها به چه چیزهایی نیاز داشته است؟
  • نحوه‎ی آغاز  به کار شرکت چگونه بود؟

پیام کلیدی‌ای که می خواهید در این فیلم به اشتراک بگذارید چیست؟

فیلم سالگرد یک فرصت عالی برای نشان دادن نقاط قوت کسب و کار شماست. نمایش نقاط قوت شما در این فیلم، شما را برای سال‌های سال قابل اعتماد جلوه می‎دهد و همچنین یک راهبرد استراتژیک برای حمایت از اهداف بازاریابی فرهنگی شرکت شما می‎باشد. بنابراین، لحظه‎ای به اهداف بازاریابی فعلی خود فکر کنید و بیاندیشید که چگونه می‎توانند در تولید فیلم سالگرد شما به تصویر کشیده شوند.

چه کسی می‎خواهد داستان کسب و کار را در ویدیوی سالگرد روایت کند؟

کسب و کار شما فقط در مورد خدمات ارائه شده نیست، بلکه در مورد افراد(مشتریان، کارکنان، شرکا و همکاران تجاری) نیز می‎باشد و این افراد هستند که به داستان و پیام شرکت شما روح و زندگی می‎بخشند. گاهی اوقات این داستان را یک شخص(بنیانگذار کسب و کار، کارکنان کلیدی و درگیر در کسب و کار مانند تیم رهبری) روایت می‎کند. اما اگر این افراد حاضر به روایت داستان نباشند؛ شما می‎توانید از کارکنان با سابقه و قدیمی شرکت، مشتریان وفادار کسب و کار و افرادی از این دست برای بیان داستان، کمک بگیرید.

چگونه باید داستان کسب و کار، در ویدیو به تصویر کشیده شود؟

امروزه، با پیشرفت تکنولوژی، شما قادر هستید برخی عکس ها و فیلم های قدیمی و نادیده را شکار کنید.  چرا که بیشتر افراد اتفاقات و خاطرات زندگی خود را در تلفن‎های همراهشان ذخیره می‎کنند.  بنابراین، شما می‎توانید از افراد بخواهید تا اگر عکسی قدیمی از محل کار یا رویدادهای شرکتی دارند؛ با شما به اشتراک بگذارند. این یک فرصت عالی برای جمع‌آوری قسمتی از تاریخچۀ شرکت شماست که از نظرها دور مانده است.

طوری برنامه‌ریزی کنیم تا همۀ امور به شکل درست انجام شود.

عواملی نظیر لجستیک و پیش تولید، عناصر کلیدی ساخت ویدیو هستند. اگر برای فیلمبرداری به مکان‎های جالب و منحصر به فرد دسترسی ندارید و قصد انجام مصاحبه با برخی افراد را دارید؛ می‏ توانید تمام مصاحبه‏ ها را در یک استودیو و با دو دوربین، فیلمبرداری کتید. این امر باعث می‎شود که کنترل بیشتری بر روی عوامل محیطی چون نور و صدا داشته باشید و یک مکان فیلمبرداری مناسب برای انجام ویرایش‎های لازم در اختیار شما قرار می‏ دهد.

اگر می‏ خواهید ساخت فیلم سالگرد کسب و کارتان را به یک شرکت با تجربه بسپارید تا آن‎ها داستان کسب‎ و کار شما را از طریق تصویر روایت کنند، تیم حرفه‎ ای و با سابقۀ نسیم شو را فراموش نکنید!

منبع: lushthecontentagency.com







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله





بنر نسیم سبز تصویر

بنر فیلمبرداری نسیم سبز تصویر

20 سال تجربه در برگزاری


مطالب مرتبط



پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
موضوع: مراسم سازمانی
پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
۱۸ مهر ۱۳۹۶

بطور کلی همایش به جلسه ایی با حضور چندین نفر اطلاق می شود که پیرامون موضوعی خاص بحث و تبادل نظر میکنند.اکثر همایش ها دارای یک یا چند سخران کلیدی است که از افراد برجسته در زمینه های مربوطه می باشند.معم...

تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
موضوع: مراسم سازمانی
تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
۱۹ مهر ۱۳۹۶

برای برگزاریه یک رویداد مهم و موفق، برنامه ریزی یکی از ضروری ترین کارهاست. از اون جایی که برنامه ریزی رویدادهایی مثل همایش و کنفرانس بسیار پیچیده ست و همه ی جزئیات رو نمیشه به خاطر سپرد، در نتیجه قطعا...

۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
موضوع: مراسم سازمانی
۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
۱۹ مهر ۱۳۹۶

فارغ از اینکه مراسمی که در اون قراره سخنرانی کنین یک همایش مهمه یا کارگاه آموزشی یا حتی یک مهمانی ساده، اگه از شما بپرسم: «موقع آماده شدن برای یک سخنرانی، چقدر از کل زمان خودتونو به تنظیم زبان ب...