حضور موفق در نمایشگاه‌ های تجاری


حضور موفق در نمایشگاه‌ های تجاری
ارسال شده توسط : مینا کاظمیان     در : ۱۷ شهریور ۱۳۹۷     در : مراسم سازمانی ، افتتاحیه و رونمایی
  ۳۸۱   |     ۰  








حضور موفق در نمایشگاه‌ های تجاری


شرکت ها هرساله، هزینه، زمان و تلاش زیادی را صرف حضور در نمایشگاه‎های مرتبط با کسب و کارشان می‏ کنند. برای حضور موفقیت آمیز در نمایشگاه، برنامه‎ریزی، تحقیق و سازماندهی، راه‎های بسیار خوبی هستند. نمایشگاه ‎ها مکانی هستند که خریداران و فروشندگان با هم ملاقات می‏ کنند. هدف بازدیدکنندگان از حضور در نمایشگاه این است که با محصولات و خدمات جدید آشنا شوند اما این نکته حائز اهمیت است که در نمایشگاه‎ ها، رقابت بسیار تنگاتنگ است و شما برای غلبه بر رقبا باید اقداماتی انجام دهید و توجه مخاطبان و بازدیدکنندگان را به غرفۀ خود جلب نمایید. ما در این نوشتار راه‏ هایی را برای جذب بازدیدکنندگان به غرفۀ خود و روش‏ هایی برای برنامه‎ریزی موفق و حضور در یک نمایشگاه تجاری ارائه خواهیم کرد.

محل قرارگیری غرفه: معمولاً هزینۀ غرفه‎ هایی که از موقعیت خوبی برخوردارند، گران‎تر از سایر غرفه ‏هاست و خیلی زود به فروش می‌رسند. بنابراین، شما باید هر چه زودتر در مورد محل غرفۀ خود تصمیم‎گیری نمایید. محل غرفه، در دیده شدن شما تأثیر زیادی دارد و شما در صورت پرداخت مبلغی بیشتر، می ‏توانید بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کرده و کسب و کار، محصولات و خدمات خود را در معرض نمایش قرار دهید.

به نگاه مخاطبان دقت کنید: مخاطبان و بازدیدکنندگان به سمت غرفه ‏های جذاب گام بر می‎دارند. شما باید در انتخاب رنگ‏ ها و طراحی غرفۀ خود بسیار دقت کنید و با ایجاد تفاوت، بازدیدکنندگان را در مقابل غرفۀ خود متوقف نمایید. شما باید با استفاده از انتخاب رنگ‏ های مناسب و طراحی منحصر به فرد، پیام اصلی کسب و کارتان را به مخاطبان انتقال دهید.

دسترسی غرفه و کارکنان حاضر در غرفه: علاوه بر طراحی مناسب و جذاب غرفه، شما باید به قابلیت دسترسی غرفه نیز دقت نمایید. هر چه غرفۀ شما در دسترس تر باشد، تردد بازدیدکنندگان از مقابل غرفۀ شما بیشتر میگردد. شما باید برای حضور مخاطبان، تمهیداتی بیندیشید و از صفحه نمایش‎های مختلف، بروشورها، مجلات، نمونه محصولات و ... استفاده نمایید. شما باید علاوه بر اینکه به دسترسی غرفه توجه می‏ کنید؛ به دسترسی کارکنان حاضر در غرفه هم توجه کافی داشته باشید. این کارکنان، نمایندۀ شرکت شما هستند و باید در تمامی زمان‎ها پاسخگوی مخاطبان و بازدیدکنندگان باشند.

به میزبانی در غرفه توجه کنید: زمانیکه کارکنان شما در غرفه حضور دارند، در واقع از بازدیدکنندگان میزبانی می‌کنند. شما باید برای میزبانی مناسب، امکاناتی را فراهم کنید که شامل محلی برای نشستن میهمانان و پاسخ به سؤالات آنان می‎شود. همچنین شما می‏ توانید از برخی سرگرمی‎ها هم در غرفۀ خود استفاده کنید و مخاطبان را مدت زمان بیشتری در غرفه نگه دارید.

در نمایشگاه ‎ها پیشنهادات ویژه ارائه کنید: شما می ‏توانید در نمایشگاه ها برای افزایش فروش، بسته‎های پیشنهادی ویژه در نظر بگیرید. این پیشنهادات می‎تواند شامل کارت‎های تخفیف، فروش محصولات با قیمتی پایین‎تر و اهدای جوایزی ویژه در ازای استفاده از محصول شما باشد. اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان، پیشنهاد ویژۀ شما را می‏ بینند و برای آن‎ها جذابیت دارد. این پیشنهاد ویژه می‎تواند در قالب یک مسابقه و تبلیغ خدمات و محصولات ارائه گردد. تمامی افراد مشتاق برنده شدن و دریافت جایزه هستند و این امر باعث افزایش بازدیدکنندگان شما خواهد شد. در ادامۀ برگزاری مسابقه، شما می‎توانید برخی اطلاعات مخاطبان نظیر شماره تماس، آدرس ایمیل و ... را برای ارتباطات و پیگیری‎های بعد از نمایشگاه، از آن‎ها دریافت کنید.

پذیرایی از بازدیدکنندگان: شما باید از بازدیدکنندگان غرفۀ خود، با نوشیدنی‎ها و تنقلاتی پذیرایی کنید که در شأن کسب و کار شما است و با فرهنگ مخاطبان مطابقت دارد. یک کار خلاقانه که می ‏توانید انجام دهید این است که کارت‏ های کسب و کار خود را به بسته‌های پذیرایی متصل کنید و یا کارت های تخفیفی با نام تجاری خود به آن‎ها وصل کنید تا در ذهن بازدیدکنندگان باقی بمانید.

تخصص خود را نشان دهید: شما می‎توانید برای مخاطبان خود، محتواهای ارزشمند آماده کنید. این محتواها می‎تواند در زمینۀ برترین‎های صنعت مورد نظر باشد یا در خصوص اطلاعاتی از محصولات جدید و کارکردهای آن. به خاطر داشته باشید که ارائۀ محتواهای کاربردی برای مخاطبان بسیار جذاب است. حتی شما می ‏توانید مسابقۀ خود را متناسب با اطلاعاتی که در اختیار مخاطبان قرار می ‏دهید؛ برگزار نمایید تا جذابیت محتوای ارائه شده برای آن‏ ها چند برابر شود.

از رسانه‏ های اجتماعی غافل نشوید: شما می‏ توانید برای اطلاع‎رسانی حضور خود در نمایشگاه از رسانه ‎های اجتماعی بهره ببرید. علاوه براین، می‏ توانید برای تبلیغات و گزارش فعالیت‎هایتان در نمایشگاه از این رسانه‎ ها کمک بگیرید و برای نمایشگاه‎ های بعدی، مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

از محصولات تبلیغاتی استفاده کنید: محصولات و هدایای تبلیغاتی، عنصری بسیار مهم در نمایشگاه ‎های تجاری هستند. شما باید در انتخاب این هدایای تبلیغاتی بسیار دقت کنید تا محصولاتی با ارزش و مفید را ارائه کنید. سعی کنید محصولی که انتخاب می‏ کنید با کسب و کار شما مرتبط باشد و حتماً نام تجاری شما بر روی آن ثبت شود. از این طریق شما می‎توانید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما برای مدتی طولانی از آن استفاده خواهند کرد و این، تبلیغی برای کار شما خواهد بود. برخی از محبوب ترین محصولات تبلیغاتی در نمایشگاه‎های تجاری عبارتند از : خودکار، ساک دستی، گجت‏ های الکترونیکی، لیوان، پیکسل و دفترچه یادداشت.

در نهایت می‏ توان گفت که برگزاری یک نمایشگاه تجاری موفق و حضور موفقیت آمیز در نمایشگاه، به برنامه‎ریزی بسیار زیادی نیاز دارد. اگر شما به طور منظم در برخی از نمایشگاه‎ های مرتبط با صنعت خود حضور می‏ یابید؛ مطمئن شوید که به طور مداوم کیفیت حضور شما بهبود و ارتقاء می‏ یابد.

منبع: www.brandwatch.com







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله





نسیم 1

بنر نسیم 2

بنر نسیم 3


مطالب مرتبط



پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
موضوع: مراسم سازمانی
پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
۱۸ مهر ۱۳۹۶

بطور کلی همایش به جلسه ایی با حضور چندین نفر اطلاق می شود که پیرامون موضوعی خاص بحث و تبادل نظر میکنند.اکثر همایش ها دارای یک یا چند سخران کلیدی است که از افراد برجسته در زمینه های مربوطه می باشند.معم...

تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
موضوع: مراسم سازمانی
تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
۱۹ مهر ۱۳۹۶

برای برگزاریه یک رویداد مهم و موفق، برنامه ریزی یکی از ضروری ترین کارهاست. از اون جایی که برنامه ریزی رویدادهایی مثل همایش و کنفرانس بسیار پیچیده ست و همه ی جزئیات رو نمیشه به خاطر سپرد، در نتیجه قطعا...

۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
موضوع: مراسم سازمانی
۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
۱۹ مهر ۱۳۹۶

فارغ از اینکه مراسمی که در اون قراره سخنرانی کنین یک همایش مهمه یا کارگاه آموزشی یا حتی یک مهمانی ساده، اگه از شما بپرسم: «موقع آماده شدن برای یک سخنرانی، چقدر از کل زمان خودتونو به تنظیم زبان ب...