تکنیک های برگزاری یک رویداد موفق


تکنیک های برگزاری یک رویداد موفق
ارسال شده توسط : رؤیا سلطانی     در : ۲۶ فروردین ۱۳۹۷     در : مراسم سازمانی ، افتتاحیه و رونمایی ، مدارس و مراکز آموزشی
  ۴۹۵   |     ۰  





آخرین بروز رسانی : ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷




تکنیک های برگزاری یک رویداد موفق


کشور ما با توجه به اقلیم و شرایط خاص فرهنگی، اقتصادی و علمی خود یکی از کشورهای پر رویداد محسوب می شود؛ به طوری که تعداد همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی که در طول سال در ایران برگزار می‌شوند حتی از بعضی کشورهای بزرگ صنعتی نیز فراتر می‌رود و میزان گردش مالی این رویدادها نیز رقمی قابل توجه است؛ اما متاسفانه علی‌رغم برگزاری رویدادهای متعدد در ایران، کیفیت و نحوه برگزاری آنها در سطح مطلوبی نیست؛
همانطور که می دانید در گام اول ، برگزاری یک رویداد کامل و بی نقص بهترین تبلیغات برای رویداد شماست. اگر سمینار یا کارگاه آموزشی که برگزار کرده اید از هرنظر قابل توجه و با کیفیت بالا باشد ، مشتری‌ها و مخاطبانتان برای شرکت در رویدادهای بعدی نیز تشویق می شوند.اما چگونه یک رویداد موفق برگزار کنیم؟ در ادامه این مطلب نسیم شو به تکنیک های برگزاری رویداد موفق می پردازد.


مخاطب شناسی
شما ابتدا باید مخاطب خود را بشناسید و رویداد را مناسب با مخاطبان خود طراحی کنید؛ رویداد تخصصی حوزه مدیریت برای دانشجویان جذابیت خاصی ندارد و بالعکس.


اطلاع‌رسانی  و تبلیغات
مسلما زمانی که شما رویداد خود را به ‌درستی اطلاع‌رسانی کنید، مخاطبان و شرکت‌کنندگان بیشتری خواهید داشت.
اطلاع‌رسانی باعث می‌شود اعتبار رویداد شما افزایش یابد؛ همچنین اگر اطلاع‌رسانی خوب و گسترده‌ای داشته باشید، می‌توانید اسپانسر‌ها و حامیان بهتر و قوی‌تری را برای رویداد خود جذب کنید.
بهتر است از حدود یکماه قبل از برگزاری شروع به اطلاع رسانی و تبلیغات کنید.
تولید خبر و انتشار آن در رسانه ها ، برگزاری نشست خبری ، ارسال ایمیل و پیامک انبوه از روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی است. البته ایمیل‌های تبلیغاتی بازخورد خوبی ندارند و بهتر است ایمیل‌های خود را محتوامحور تنظیم و ارسال کنید.
تولید محتوای روزانه در بهتر معرفی شدن رویداد شما نقش مهمی ایفا می‌کند. محتوایی که تولید می‌شود باید به معرفی سخنران‌ها، شرکت‌ها، حامیان و ... بپردازد.
در این بین تبلبغات و اطلاع رسانی در فضای مجازی (شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام و...) و وب‌سایت ها را دست کم نگیرید.
نام‌گذاری صحیح رویداد، تهیه یک مطلب راهنمای رویداد، تمرکز محتوایی روی یک ویژگی منحصر به فرد رویداد و تولید محتوای قابل بازنشر از دیگر نکات در اطلاع‌رسانی  رویدادهاست.


سخنرانان
سخنران رویداد باید تسلط کافی به موضوع داشته و از فن‌ بیان قوی برخوردار باشد. همچنین شناخته شده بودن سخنران نقش پررنگی در جذب مخاطبان خواهد داشت و بهتر است سخنران‌های رویداد خود را به صورت ترکیبی از متخصصان علمی، دانشگاهیان و افراد با تجربه انتخاب کنید.
سعی کنید که در رویدادهای ابتدایی از سخنران‌های معروف و مشهور استفاده نکنید و این کار را پله‌پله انجام دهید.زیرا مثلا اگر اولین رویداد خود را با سخنرانی افراد معروف آغاز کنید، مخاطبان شما انتظار دارند که در رویداد بعدی فردی معروف‌تر را دعوت کرده باشید و اگر این اتفاق نیفتد، آنها از شما دلسرد می‌شوند.
نکته بعدی در این امر محتوای رویداد شماست. باید سعی کنید محتوایی که در اختیار شرکت‌کنندگان رویداد خود می‌گذارید، باکیفیت و به‌روز باشد و از گفتن حرف‌ها و مطالب تکراری پرهیز کنید.
همچنین نحوه ارائه‌ها و سخنرانی‌ها نیز بسیار مهم است. داشتن خلاقیت و نوآوری در نحوه ارائه دادن، به جذابیت و افزایش سطح علاقه‌مندی شرکت‌کنندگان در رویداد می‌افزاید.

 

تکنیک های برگزاری یک رویداد موفق

 

زمان برگزاری
یکی از عوامل مهم موفقیت یک رویداد ، زمان‌سنجی درست برای ارائه محصول یا خدمات است. به‌عنوان مثال تعطیلات عید نوروز، ماه رمضان، روزهای پایانی تابستان و ایام خاص ممکن است زمان مناسبی برای برگزاری رویداد نباشد.
شما بایستی با توجه به موضوع رویداد و شناخت جامعه هدف خود زمان مناسبی برای برگزاری رویداد مشخص کنید.


مکان برگزاری
سالن و مکان برگزاری رویداد بسیار مهم هستند. امکانات محل، دسترسی آسان و نزدیک بودن به خدمات شهری نیز از جمله مواردی است که برگزارکننده یک رویداد باید به آنها توجه کند؛ همچنین پذیرایی متنوع و باکیفیت در افزایش وفاداری افراد به رویدادهایی که برگزار می‌کنید، تاثیر زیادی دارد.


نظرسنجی
در پایان رویداد از شرکت‌کنندگان بخواهید که درباره رویداد شما نظر دهند و پیشنهادات و انتقادات خود را بیان کنند؛ زیرا با کمک همین نظرات به‌راحتی می‌توانید رویداد خود را بهتر و در نحوه برگزاری ، خلاقیت ایجاد کنید.
استمرار یک رویداد و تعدد برگزاری آن نیز مهم است. سعی کنید که در رویدادهای ابتدایی از سخنران‌های معروف و مشهور استفاده نکنید.

 

در پایان می توان گفت طراحی و اجرای رویداد فرایند‌هایی دارد که اگر به آنها دقت نشود، می‌تواند باعث شکست شما شود و رویدادی موفق است که شرکت‌کنندگان، سخنران‌‌ها و برگزارکنندگان هر سه از آن رضایت داشته باشند.

 







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله





بنر نسیم سبز تصویر


مطالب مرتبط



پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
موضوع: مراسم سازمانی
پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
۱۸ مهر ۱۳۹۶

بطور کلی همایش به جلسه ایی با حضور چندین نفر اطلاق می شود که پیرامون موضوعی خاص بحث و تبادل نظر میکنند.اکثر همایش ها دارای یک یا چند سخران کلیدی است که از افراد برجسته در زمینه های مربوطه می باشند.معم...

تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
موضوع: مراسم سازمانی
تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
۱۹ مهر ۱۳۹۶

برای برگزاریه یک رویداد مهم و موفق، برنامه ریزی یکی از ضروری ترین کارهاست. از اون جایی که برنامه ریزی رویدادهایی مثل همایش و کنفرانس بسیار پیچیده ست و همه ی جزئیات رو نمیشه به خاطر سپرد، در نتیجه قطعا...

۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
موضوع: مراسم سازمانی
۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
۱۹ مهر ۱۳۹۶

فارغ از اینکه مراسمی که در اون قراره سخنرانی کنین یک همایش مهمه یا کارگاه آموزشی یا حتی یک مهمانی ساده، اگه از شما بپرسم: «موقع آماده شدن برای یک سخنرانی، چقدر از کل زمان خودتونو به تنظیم زبان ب...