به مشتریانتان هدایایی ارزشمند بدهید


به مشتریانتان هدایایی ارزشمند بدهید
ارسال شده توسط : مینا کاظمیان     در : ۲۱ شهریور ۱۳۹۷     در : مراسم سازمانی
  ۲۸۵   |     ۰  








به مشتریانتان هدایایی ارزشمند بدهید


معمولاً تهیه و گرفتن یک هدیه برای هر فردی کاری بس دشوار است. زمانیکه شما قصد دارید به اعضای خانوادۀ خود هدیه دهید، علی رغم شناخت کاملی که نسبت به هر یک از آن‏ ها دارید، به سختی هدیه ‏ای را انتخاب می‏ کنید. حال تصور کنید که قرار است به مشتریان خود هدیه دهید، مشتریانی که شناخت نسبتاً کمی نسبت به آن‎ها دارید؛ قطعاً انتخاب یک هدیۀ مناسب برای یک مشتری بسیار سخت‌تر خواهد بود. در زیر ما به نکاتی برای انتخاب هدیۀ مناسب برای مشتریانتان اشاره خواهیم کرد، تا از طریق رعایت این موارد در خصوص گرفتن هدایا، راحت‎تر تصمیم‎گیری نمایید.

مبلغی مناسب و متعادل را صرف کنید: قطعاً اختصاص مبلغی مناسب برای تهیۀ هدیه‌های تجاری کاری سخت است. چرا که ممکن است شما بخواهید برای هر مشتری متناسب با منافع و نقشی که در پیشرفت شما داشته است، هدیه‎ای تهیه کنید. بنابراین، باید برای مشتریانی که تأثیر بیشتری در کسب و کار شما داشته‎اند؛ مبلغ بیشتری را صرف تهیۀ هدیه و قدردانی از آن‎ها بکنید. در این راستا دقت نمایید که بودجۀ خود را نیز برای تهیۀ هدایای مختلف در نظر بگیرید و بیش از توان مالی خود هزینه نکنید. زمانیکه شما هدایا را به صورت عمده خریداری می‎کنید؛ می‏ توانید از فروشنده مبلغ قابل توجهی تخفیف بگیرید و در هزینه‎هایتان صرفه‎جویی کنید.

مشتریانتان را سطح‎بندی کنید: بهتر است برای هر دسته از مشتریان هدایای ویژه‌ای در نظر بگیرید. بدین منظور، مشتریان را سطح بندی کنید و برای هر سطح هدیۀ به خصوصی تهیه کنید. دقت کنید که بهتر است برای برخی از مشتریان هدایای منحصر به فرد و متمایز از سایرین تدارک ببینید تا از این طریق از آن‎ها قدردانی کرده و وفاداری آن‎ها را نسبت به کسب و کارتان افزایش دهید.

در انتخاب هدایا، حرفه ای عمل کنید: اگر چه هدایای شما جنبۀ قدردانی از مشتریان را دارد اما نباید از این نکته غافل شوید که رابطۀ شما با آنان یک رابطۀ کاری است و باید هدایای شما نیز در چارچوب کسب و کارتان باشد. بنابراین، از اعطای هدایای بسیار شخصی و هر آنچه شما را در چشم مشتریان غیر حرفه ای نشان می‏ دهد، بپرهیزید و هدایایی مرتبط با کسب‎ و کارتان به آن‎ها بدهید.

هنگام دادن هدایا به مشتریان، لوگوی خود را بر روی آن ثبت نکنید: سعی کنید هنگامی که به مشتریان خود هدیه‎ای می‏ دهید، از چاپ لوگوی خود بر روی آن بپرهیزید. چرا که مشتریان هدایایی که لوگوی شما را به همراه دارند، تبلیغات قلمداد می‏ کنند و برای آن‎ها ارزش چندانی نخواهد داشت. قصد و نیت شما از اعطای این هدایا قدردانی بوده است اما مشتریان با دیدن نام تجاری شما بر روی هدیۀ مورد نظر، آن‎ را به گونه‎ای دیگر تفسیر خواهند کرد.

کیفیت هدایا مهم‎تر از کمیت آن‌هاست: زمانیکه شما برای مشتریان هدایای با کیفیت تدارک می‏ بینید، این کیفیت از چشم آن‎ها دور نخواهد ماند و این هدیه برای آن‌ها به یاد ماندنی خواهد شد و احتمالاً  با افزایش وفاداری و قدر دانی متقابل آن‌ها مواجه خواهید شد. دقت نمایید که خرید هدایای با کیفیت ارتباط مستقیمی با بودجۀ شما دارد و بهتر است که همواره بین کمیت و کیفیت، کیفیت انتخاب گردد.

سعی کنید تا مشتریان خود را بهتر بشناسید: شناخت شما نسبت به مشتریان و علایق و سلایق آن‎ها، کمک بسیار زیادی در انتخاب هدایا خواهد کرد. سعی کنید سوابق مشتریان خود را بررسی کنید و هدایایی متناسب با شخصیت و سلیقۀ آن‎ها برایشان تهیه کنید و یک استاندارد معین برای خرید هدایا داشته باشید.

خلاق باشید: یکی از راه‌های پیشتازی در رقابت، خلاقیت در کسب و کارتان است. سعی کنید در تهیۀ هدایا خلاقیت به خرج دهید و بسته‎بندی‎های زیبا برای آن‎ها در نظر بگیرید. شما با دادن هدیه‌ای به یاد ماندنی، خود را در ذهن مشتریان ماندگار خواهید کرد و نام تجاری شما در ذهن آن‌ها برجسته خواهد شد. سعی کنید هدایای شما برای مشتریان احساسی خوب ایجاد کند.

هدایا را در زمان مناسب تحویل دهید: هدایا را در زمان مناسب به دست مشتریان برسانید. اینکه هدایا به موقع و در یک شرایط ایده‎آل به دست مشتری برسد؛ تصویر ذهنی مشتری از کسب و کار شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. هنگام ارسال هدایا، تعطیلات را در نظر بگیرید و سعی کنید در روزهایی هدایا را بفرستید که احتمال می‎دهید مشتریان شما وقت آزادتری دارند.

هدایا را قبل از ارسال، بررسی کنید: قبل از اینکه هدایا را برای مشتریان ارسال کنید، از بسته‌بندی آن‎ها اطمینان حاصل کنید و دقت نمایید که نام و آدرس مشتریان به درستی درج شده باشد.

منبع: nevadasmallbusiness.com

 







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله





نسیم 1

بنر نسیم 2

بنر نسیم 3


مطالب مرتبط



پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
موضوع: مراسم سازمانی
پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
۱۸ مهر ۱۳۹۶

بطور کلی همایش به جلسه ایی با حضور چندین نفر اطلاق می شود که پیرامون موضوعی خاص بحث و تبادل نظر میکنند.اکثر همایش ها دارای یک یا چند سخران کلیدی است که از افراد برجسته در زمینه های مربوطه می باشند.معم...

تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
موضوع: مراسم سازمانی
تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
۱۹ مهر ۱۳۹۶

برای برگزاریه یک رویداد مهم و موفق، برنامه ریزی یکی از ضروری ترین کارهاست. از اون جایی که برنامه ریزی رویدادهایی مثل همایش و کنفرانس بسیار پیچیده ست و همه ی جزئیات رو نمیشه به خاطر سپرد، در نتیجه قطعا...

۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
موضوع: مراسم سازمانی
۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
۱۹ مهر ۱۳۹۶

فارغ از اینکه مراسمی که در اون قراره سخنرانی کنین یک همایش مهمه یا کارگاه آموزشی یا حتی یک مهمانی ساده، اگه از شما بپرسم: «موقع آماده شدن برای یک سخنرانی، چقدر از کل زمان خودتونو به تنظیم زبان ب...