بازاریابی رویداد: رازهای موفقیت در نمایشگاه

ارسال شده توسط : مینا کاظمیان در : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ در : مراسم سازمانی ، جشنواره
بازاریابی رویداد: رازهای موفقیت در نمایشگاه
نمایشگاه ها، فرصتی عالی برای نمایش کسب و کار شما فراهم میکنند و بیتردید راهی فوق العاده برای نشان دادن کسب و کار و شبکۀ خود به مشتریان آینده نگر است و فرصت جذب و جلب توجه مخاطبین را فراهم میآورد. در این مطلب قصد داریم به برخی نکات مهم و کاربردی به منظور حضور موفقیت آمیز در نمایشگاه اشاره نماییم. چرا که شما با بخش بندی بازاریابی نمایشگاه به سه مرحله کلیدی، میتوانید توانایی های فروش خود را بهینه سازی کرده و کل فرآیند حضور در نمایشگاه را تسهیل نمایید، با چالش ها مقابله کرده و تبدیل به فروشنده هایی معتبر شوید. در زیر به این سه مرحله اشاره خواهیم نمود:
جذب:
جذب مخاطبین، اولین گام برای فروش موفق است. شما باید قبل از حضور در نمایشگاه، از اینکه نمایشگاه موردنظر در زمینه ی کاری شماست اطمینان حاصل نمایید و سپس از طریق ایمیل، خبرنامه و سایر رسانه های ارتباطی، شرکای تجاری و مشتریان بالقوهی خود را در نمایشگاه شناسایی کرده و با آن ها ارتباط برقرار نمایید. شما میتوانید مخاطبان خود را از طریق طراحی یک استند(بنر) مرتبط با کار و نام تجاری تان جذب نمایید و بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید. همچنین می توانید از طریق بازی ها و سرگرمی ها، نوشیدنی ها و خوراکی ها، فرصت بیشتری را برای درگیری مخاطبین با کسب و کارتان اختصاص دهید.
برقراری ارتباط:
تیم فروش سازمان قادر است بهتر از هر بخش دیگری، سازمان را به اهدافش برساند. هدف شما از حضور در نمایشگاه ها باید این باشد که مشتریان بالقوه را جذب کرده و سپس آنها را به کسب و کار خود علاقهمند نمایید. شما می توانید از طریق جذاب کردن غرفۀ خود با بازی ها و سرگرمی های جذاب و یا حتی پذیرایی، زمان بیشتری برای صحبت و تعامل با مشتریان ایجاد کنید و با آنها در مورد کسب و کارتان صحبت کنید تا به سمت محصولات و خدمات شما هدایت شوند. همچنین ارائۀ برخی از آمار و ارقام مرتبط با کار بسیار مؤثر است. از طرفی تعامل چهره به چهره فوقالعاده تأثیرگذار است؛ به ویژه در دنیای دیجیتال! زبان بدن در برقراری روابط قوی با مشتریان بسیار حائز اهمیت است و شما می توانید از طریق تماس چشمی با مخاطبان، با آن ها ارتباط احساسی برقرار نمایید.
پیگیری:
این مرحله، مهمترین مرحلهی فرآیند است که نشان خواهد داد آیا در مسیر مناسبی قرار دارید؟ این پیگیری می تواند به چند صورت انجام گیرد: ارسال ایمیل، فراخوانی مشتریان، تماس تلفنی یا تلفیقی از این روشها. شما باید اطمینان حاصل نمایید که در صورت ارسال ایمیل به مشتریان احتمالی خود، متن ایمیل کوتاه و مختصر است و پیام اصلی شرکت را در بر می گیرد. اگر پس از ارسال نخستین ایمیل، پاسخی دریافت نکردید؛ سه بار دیگر با آنها تماس بگیرید. آخرین ایمیلتان باید یک ایمیل مختصر باشد تا متوجه شوند که شما به زمان های شغلی و اینکه آنها مشغول و درگیر به کار هستند توجه دارید و مایل هستید در زمان های مناسبتر با آنها صحبت نمایید. معمولأ این ایمیل(چهارمین ایمیل) بالاترین میزان پاسخ را دریافت میکند. چرا که برخوردهای مؤدبانه و پیگیری های مستمر توسط فروشندگان، عاملی کلید در انعقاد قراردادهای فروش است.
جستجو در مجله
موضوعات مجله
مطالب مرتبط

موضوع: مراسم سازمانی
پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
۱۸ مهر ۱۳۹۶
بطور کلی همایش به جلسه ایی با حضور چندین نفر اطلاق می شود که پیرامون موضوعی خاص بحث و تبادل نظر میکنند.اکثر همایش ها دارای یک یا چند سخران کلیدی است که از افراد برجسته در زمینه های مربوطه می باشند.معم...

موضوع: مراسم سازمانی
تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
۱۹ مهر ۱۳۹۶
برای برگزاریه یک رویداد مهم و موفق، برنامه ریزی یکی از ضروری ترین کارهاست. از اون جایی که برنامه ریزی رویدادهایی مثل همایش و کنفرانس بسیار پیچیده ست و همه ی جزئیات رو نمیشه به خاطر سپرد، در نتیجه قطعا...

موضوع: مراسم سازمانی
۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
۱۹ مهر ۱۳۹۶
فارغ از اینکه مراسمی که در اون قراره سخنرانی کنین یک همایش مهمه یا کارگاه آموزشی یا حتی یک مهمانی ساده، اگه از شما بپرسم: «موقع آماده شدن برای یک سخنرانی، چقدر از کل زمان خودتونو به تنظیم زبان ب...