بازاریابی رویداد: رازهای موفقیت در نمایشگاه‎


بازاریابی رویداد: رازهای موفقیت در نمایشگاه‎
ارسال شده توسط : مینا کاظمیان     در : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷     در : مراسم سازمانی ، جشنواره
  ۳۵۹   |     ۰  








بازاریابی رویداد: رازهای موفقیت در نمایشگاه‎


نمایشگاه‎ ها، فرصتی عالی برای نمایش کسب ‎و کار شما فراهم می‎کنند و بی‌تردید راهی فوق ‏العاده برای نشان دادن کسب ‎و کار و شبکۀ خود به مشتریان آینده ‏نگر است و فرصت جذب و جلب توجه مخاطبین را فراهم میآ‌ورد. در این مطلب قصد داریم به برخی نکات مهم و کاربردی به منظور حضور موفقیت آمیز در نمایشگاه اشاره نماییم. چرا که شما با بخش ‌بندی بازاریابی نمایشگاه به سه مرحله کلیدی، می‎توانید توانایی‏ های فروش خود را بهینه‎ سازی کرده و کل فرآیند حضور در نمایشگاه را تسهیل نمایید، با چالش ‏ها مقابله کرده و تبدیل به فروشنده ‏هایی معتبر شوید. در زیر به این سه مرحله اشاره خواهیم نمود:

جذب:

جذب مخاطبین، اولین گام برای فروش موفق است. شما باید قبل از حضور در نمایشگاه، از اینکه نمایشگاه موردنظر در زمینه‏ ی کاری شماست اطمینان حاصل نمایید و سپس از طریق ایمیل، خبرنامه و سایر رسانه ‏های ارتباطی، شرکای تجاری و مشتریان بالقوه‎ی خود را در نمایشگاه شناسایی کرده و با آن ‏ها ارتباط برقرار نمایید. شما می‎توانید مخاطبان خود را از طریق طراحی یک استند(بنر) مرتبط با کار و نام تجاری‏ تان جذب نمایید و بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید. همچنین می ‏توانید از طریق بازی ‏ها و سرگرمی ‏ها، نوشیدنیها و خوراکی ‏ها، فرصت بیشتری را برای درگیری مخاطبین با کسب ‎و کارتان اختصاص دهید.

برقراری ارتباط:

تیم فروش سازمان قادر است بهتر از هر بخش دیگری، سازمان را به اهدافش برساند. هدف شما از حضور در نمایشگاه‎ ها باید این باشد که مشتریان بالقوه را جذب کرده و سپس آن‏ها را به کسب ‎و کار خود علاقهمند نمایید. شما می‏ توانید از طریق جذاب کردن غرفۀ خود با بازی‏ ها و سرگرمی ‏های جذاب و یا حتی پذیرایی، زمان بیشتری برای صحبت و تعامل با مشتریان ایجاد کنید و با آن‏ها در مورد کسب ‏و کارتان صحبت کنید تا به سمت محصولات و خدمات شما هدایت شوند. همچنین ارائۀ برخی از آمار و ارقام مرتبط با کار بسیار مؤثر است. از طرفی تعامل چهره به چهره فوق‎العاده تأثیرگذار است؛ به ویژه‌ در دنیای دیجیتال! زبان بدن در برقراری روابط قوی با مشتریان بسیار حائز اهمیت است و شما می‏ توانید از طریق تماس چشمی با مخاطبان، با آن‏ ها ارتباط احساسی برقرار نمایید.

پیگیری:

این مرحله، مهم‏ترین مرحله‎ی فرآیند است که نشان خواهد داد آیا در مسیر مناسبی قرار دارید؟ این پیگیری می ‏تواند به چند صورت انجام گیرد: ارسال ایمیل، فراخوانی مشتریان، تماس تلفنی یا تلفیقی از این روشها. شما باید اطمینان حاصل نمایید که در صورت ارسال ایمیل به مشتریان  احتمالی خود، متن ایمیل کوتاه و مختصر است و پیام اصلی شرکت را در بر می گیرد. اگر پس از ارسال  نخستین ایمیل، پاسخی دریافت نکردید؛ سه بار دیگر با آن‏ها تماس بگیرید. آخرین ایمیلتان باید یک ایمیل مختصر باشد تا متوجه شوند که شما به زمان‏ های شغلی و اینکه آن‏ها مشغول و درگیر به کار هستند توجه دارید و مایل هستید در زمان ‏های مناسب‎تر با آن‎ها صحبت نمایید. معمولأ این ایمیل(چهارمین ایمیل) بالاترین میزان پاسخ را دریافت می‎کند. چرا که برخوردهای مؤدبانه و پیگیری ‏های مستمر توسط فروشندگان، عاملی کلید در انعقاد قراردادهای فروش است.

منبع: insightsforprofessionals.com







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله





نسیم 1

بنر نسیم 2

بنر نسیم 3


مطالب مرتبط



پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
موضوع: مراسم سازمانی
پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
۱۸ مهر ۱۳۹۶

بطور کلی همایش به جلسه ایی با حضور چندین نفر اطلاق می شود که پیرامون موضوعی خاص بحث و تبادل نظر میکنند.اکثر همایش ها دارای یک یا چند سخران کلیدی است که از افراد برجسته در زمینه های مربوطه می باشند.معم...

تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
موضوع: مراسم سازمانی
تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
۱۹ مهر ۱۳۹۶

برای برگزاریه یک رویداد مهم و موفق، برنامه ریزی یکی از ضروری ترین کارهاست. از اون جایی که برنامه ریزی رویدادهایی مثل همایش و کنفرانس بسیار پیچیده ست و همه ی جزئیات رو نمیشه به خاطر سپرد، در نتیجه قطعا...

۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
موضوع: مراسم سازمانی
۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
۱۹ مهر ۱۳۹۶

فارغ از اینکه مراسمی که در اون قراره سخنرانی کنین یک همایش مهمه یا کارگاه آموزشی یا حتی یک مهمانی ساده، اگه از شما بپرسم: «موقع آماده شدن برای یک سخنرانی، چقدر از کل زمان خودتونو به تنظیم زبان ب...