ایده ‎های نوآورانه برای برگزار کنندگان رویداد


ایده ‎های نوآورانه برای برگزار کنندگان رویداد
ارسال شده توسط : مینا کاظمیان     در : ۰۲ مهر ۱۳۹۷     در : مراسم سازمانی
  ۱۱۴   |     ۰  








ایده ‎های نوآورانه برای برگزار کنندگان رویداد


ما در این مطلب ایده ‏هایی نوآورانه برای شرکت‎ها و کسب و کارهایی که قصد برگزاری رویدادی را دارند؛ ارائه خواهیم کرد تا در برگزاری رویداد و جلب توجه و رضایت مخاطبان موفق‎تر عمل نمایند.

  • بازاریابی دیجیتال خود را شخصی سازی کنید.

شخصی سازیِ کمپین‌های بازاریابی ایمیلی (Email marketing)، تأثیر بسیار زیادی در فروش بلیط های رویداد شما دارد و اهداف شما را محقق می‎سازد. زمانیکه شما برای مخاطبان و مشتریان خود ایمیلی ارسال می‏ کنید که نام آن‎ها در ایمیل به چشم می ‏خورد و امضا و نام شرکتتان را در انتهای ایمیل قرار می‏ دهید؛ شما به آنها نشان می‏ دهید که برایشان ارزش و احترام قائل هستید و پیام خود را به طور مستقیم به آن‌ها می‏ رسانید. شخصی سازی در پیام بازاریابی‎تان به شما این امکان را می‏ دهد تا قبل از برگزاری رویداد، برای شرکت کنندگان خود، تجربه ‏ای بسیار خوب خلق نمایید.

  • شاخص‌ها و متریک ها را ساده سازی و قابل درک نمایید.

افرادی در سازماندهی یک رویداد شرکتی موفق عمل می ‏کنند که علاوه بر جمع‎آوری اطلاعات، قادر هستند نکات و ارقام کلیدی را استخراج و درک نمایند. این افراد باید پس از درک این نکات و ارقام، دانش استفاده از آن‏ها را داشته باشند تا استخراج این نکات برایشان مفید واقع شود و به جلو حرکت کنند. زمانی که برگزارکنندگان رویداد نکات مهم را درک می‏ کنند و به کار می‏ گیرند؛ در تصمیم‎گیری‏ ها و برنامه‌ریزی‎ها موفق‎تر عمل می‏ کنند.

  • نگاهی فراتر از ویژگی‎های جمعیت‎شناسی داشته باشید.

افرادی که در رویداد شما شرکت می‏ کنند؛ می‏ خواهند که شما بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های جمعیت شناسیشان، با آن‎ها رفتاری انسانی داشته باشید. شما باید علاوه بر اینکه به ویژگی‎های جمعیت شناسی شرکت کنندگان توجه می‏ کنید، به نگرش‎ها و دلایل آن‎ها برای حضور در رویداد نیز دقت کنید و بدانید که رویداد شما چه تأثیری در زندگی و کسب و کار آنها خواهد گذاشت و در ادامه بکوشید تا اهداف و نیازهای آنان را محقق کنید. زمانیکه مخاطبان به این باور برسند که محتوای رویداد برای آن‎ها مفید و کاربردی است؛ به محتوای ارائه شده توجه بیشتری می‏ کنند و افراد بیشتری در رویدادهای بعدی شما حضور خواهند یافت.

  • در مقابل مخاطبان خود، پاسخگو باشید.

شما باید در مقابل تمام شرکت ‏کنندگان خود پاسخگو باشید و سرعت لازم را برای پاسخگویی به آنان داشته باشید. باید برای علاقه‏ مندان به شرکت در رویداد محتوایی مناسب، کاربردی، به روز و سازگار با دنیای رقابتی ارائه نمایید. شما باید متعهد به ارائۀ یک تجربۀ عالی به شرکت کنندگان در رویداد باشید. سعی کنید تا پاسخگویی خود را در تمامی کانال‎های ارتباطی با مشتریان حفظ کنید و تمامی شبکه‏ های اجتماعی خود را(توییتر، وب سایت و...) پشتیبانی و به روز نمایید و به سؤالات احتمالی مخاطبان پاسخ دهید. شما قادر هستید که از طریق شبکه ‏های اجتماعی و صفحۀ کوچک یک موبایل، یک تجربۀ عالی را برای مخاطبان رقم بزنید.

  • از سفیران برند(نام تجاری) خود غافل نشوید.

بازاریابی دهان به دهان، اگر چه نوعی طبیعی و سنتی از بازاریابی است؛ اما تأثیرات شگفت آور آن بر هیچکس پوشیده نیست و یکی از ابزارهای قدرتمند بازاریابی محسوب میگردد. بسیاری از کسب و کارهای نوپای معروف همچون Airbnb و Uber ، قدرت اجتماعی خود را از طریق شبکه سازی و به اشتراک گذاشتن رویدادهای خود از طریق این شبکه‏ ها به دست آورده ‏اند. بنابراین، برای گسترش شبکۀ خود تلاش نمایید و ارتباطات خود را بهبود ببخشید و از طریق این ارتباطات، رویداد های خود را به دیگران معرفی و تبلیغ کنید.

  • از نرم‎افزارهای مدیریت رویداد، بهره ببرید.

سعی کنید برای سهولت در کارها و پاسخگویی و اطلاع رسانی هر چه بهتر در رویدادها، از نرم‎افزارهای مدیریت رویداد بهره ببرید که به شما کمک می ‏کنند تا لیست‎های هوشمند از مخاطبان تهیه کنید و این لیست را به صورت هوشمند به روز رسانی نمایید. این لیست به شما این امکان را می ‏دهد تا با فیلتر کردن اطلاعات مخاطبان، عمل اطلاع رسانی را به تمامی آن‎ها با سرعت بیشتری انجام دهید و دیگر نگران از یاد بردن اطلاع رسانی به برخی افراد نباشید!

  • با برون سپاری فعالیت‎ها، رویداد خود را بهینه سازی کنید.

سازمان دهندگان و برگزارکنندگان رویداد، اغلب اوقات نگران کمبود زمان هستند و در مواقع بحرانی دائماً فکر می‎کنند زمان بسیار کمی برای حل بحران پیش آمده دارند. در حالیکه شما می‏ توانید با برون سپاری برخی فعالیت‎ها، از دغدغه‏ های خود بکاهید و کارها را با کیفیت بهتری انجام دهید و حتی در برخی مواقع در هزینه‎هایتان صرفه‏ جویی نمایید و هر کاری را به متخصص خودش واگذار کنید.

منبع: www.corbinball.com







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله





بنر نسیم سبز تصویر


مطالب مرتبط



پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
موضوع: مراسم سازمانی
پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
۱۸ مهر ۱۳۹۶

بطور کلی همایش به جلسه ایی با حضور چندین نفر اطلاق می شود که پیرامون موضوعی خاص بحث و تبادل نظر میکنند.اکثر همایش ها دارای یک یا چند سخران کلیدی است که از افراد برجسته در زمینه های مربوطه می باشند.معم...

تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
موضوع: مراسم سازمانی
تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
۱۹ مهر ۱۳۹۶

برای برگزاریه یک رویداد مهم و موفق، برنامه ریزی یکی از ضروری ترین کارهاست. از اون جایی که برنامه ریزی رویدادهایی مثل همایش و کنفرانس بسیار پیچیده ست و همه ی جزئیات رو نمیشه به خاطر سپرد، در نتیجه قطعا...

۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
موضوع: مراسم سازمانی
۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
۱۹ مهر ۱۳۹۶

فارغ از اینکه مراسمی که در اون قراره سخنرانی کنین یک همایش مهمه یا کارگاه آموزشی یا حتی یک مهمانی ساده، اگه از شما بپرسم: «موقع آماده شدن برای یک سخنرانی، چقدر از کل زمان خودتونو به تنظیم زبان ب...