ایده‌هایی هوشمندانه برای طراحی جذاب غرفه‌های نمایشگاهی


ایده‌هایی هوشمندانه برای طراحی جذاب غرفه‌های نمایشگاهی
ارسال شده توسط : مینا کاظمیان     در : ۰۹ مهر ۱۳۹۷     در : مراسم سازمانی
  ۲۷۰   |     ۰  








ایده‌هایی هوشمندانه برای طراحی جذاب غرفه‌های نمایشگاهی


بعد از تمامی برنامه‎ریزی‎ها و هماهنگی‏ های لازم برای حضور موفق در یک نمایشگاه تجاری، شما باید در راستای اطمینان از جذب مخاطبان و بازدیدکنندگان به غرفۀ خود گام بردارید. بازدیدکنندگانِ بیشتر موجب می‎شود تا فرآیند بازاریابی شما تسهیل گردد و ارتباطات تجاری شما با افراد مختلف گسترش یابد؛ در واقع یکی از فواید حضور در نمایشگاه‏ ها شبکه سازی و برقراری ارتباط با افراد جدید است. در این مطلب، ایده‌ های نمایشگاهی مختلف، به منظور افزایش بازدید از غرفۀ شما بیان خواهد شد؛ تا از طریق آن‏ ها غرفۀ خود را برای مخاطبان جذاب جلوه دهید و بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید.

تعامل و درگیری مخاطب: فضای غرفۀ شما باید تعاملی باشد و بازدیدکنندگان را درگیر نماید. شما باید اطمینان حاصل کنید که در غرفۀ شما امکانات و فضایی بالقوه به منظور سرگرمی و دعوت از بازدیدکنندگان وجود دارد. اغلب افراد حاضر در نمایشگاه ‎ها علاقه‎مند به مشارکت و برقراری ارتباط هستند؛ و شما می ‏توانید با درگیر کردن و سرگرم کردن آن‎ ها، خود را در ذهنشان ماندگار کرده و رضایتشان را جلب نمایید. برخی از ایده‏ ها در این رابطه عبارتند از: بازی‏ های تعاملی، برگزاری مسابقه و طرح چالش ‎های تعاملی برای بازدیدکنندگان، ایجاد فضایی منحصر به فرد برای گرفتن عکس های مرتبط با کسب و کارتان از مخاطبان، ایجاد امکان تبادل نظر در رابطه با صنعت مربوطه و ... .

ابزارها و امکانات دیجیتال: در دنیای کنونی، فناوری و پیشرفت تکنولوژی حرفِ اول را می‎زند و تأثیر بسیار زیادی در موفقیت و برجسته شدن نام تجاری شما ایفا می‏ کند. بنابراین، شما نباید از به کارگیری این تکنولوژی‎ها و امکانات در غرفۀ نمایشگاهی خود غفلت نمایید. به کار بردن ابزارهای دیجیتال، کسب و کار شما را به روز جلوه می‏ دهد و برای مخاطبان شما بسیار جذاب و جالب توجه خواهد بود. در این راستا می ‏توانید از صفحات لمسی با اثرات تعاملی بهره ببرید یا با استفاده از گوشی‎های هوشمند اپلیکیشن خود را به مخاطب معرفی کنید. علاوه براین ‏ها می ‏توانید از ابزارهای واقعیت مجازی نیز بهره ببرید. در این میان، از ابزارهای نوری پیشرفته غافل نشوید.

خود را محدود به دیوارهای کلاسیک(چهار دیواری) نکنید: شما می ‏توانید فضای غرفۀ خود را منحصر به فرد طراحی نمایید و از طریق این طراحی، مخاطبان را به یک سفر مرتبط با کسب و کارتان ببرید. سعی کنید به هنگام طراحی غرفه این عوامل را در نظر بگیرید که مخاطبان شما، کسب و کار شما را چگونه می ‏شناسند و توقع دارند چه چیزی را از کار شما ببینند. در هنگام طراحی غرفه، تفکر و قوۀ تخیل خود را محدود به یک فضای چهار دیواری ساده نکنید؛ بلکه فضایی خلاقانه طراحی نمایید که کسب و کار شما را به بهترین شکلِ ممکن به مخاطب معرفی نماید. بدین منظور می ‏توانید از شکل‎های غیر متعارف و طرح‏ های خلاقانۀ گرافیکی استفاده کنید یا حتی برای مخاطبان خطای دید و توهمات نوری ایجاد نمایید.

پیام کسب و کارتان را به مخاطبان و بازدیدکنندگان انتقال دهید: شما باید از فضای نمایشگاه‎ ها برای معرفی نام تجاری خود استفاده نمایید و تمامی فعالیت‏ هایتان را در همین راستا قرار دهید. علاوه ‏براین، باید از تمام امکانات و فعالیت‏ هایی که به شما برای جذب مشتریان کمک می ‏نماید؛ بهره ببرید. شما باید با استفاده از فضای غرفۀ خود در نمایشگاه، ارزش ‏های خود را به بازدیدکنندگان انتقال دهید و نظر آن‏ ها را جلب نمایید. به طور مثال می ‏توانید جوایز مسابقات خود را از محصولات و خدماتتان قرار دهید یا پیام‏ هایی را بنویسید که مخاطب را به تفکر وا می ‏دارد و در نهایت او را به سمت نام تجاری شما و کاری که می‏ کنید سوق می ‏دهد.

برای دعوت از افراد، به نحو صحیح اقدام کنید: زمانی که شما مخاطبان هدف خود را شناسایی می ‏نمایید و می ‏دانید برای موفقیت در نمایشگاه، تمرکزتان بر روی چه افرادی است؛ باید روش صحیح دعوت و جذب چنین افرادی را نیز بدانید و تلاش کنید که آن‎ها را مجذوب غرفۀ خود نمایید. اگر نتوانید افراد را به سمت غرفۀ خود بکشانید؛ باید گذر آن‎ها را از مقابل غرفه، نظاره گر باشید. اما اگر آن ‏ها را به غرفۀ خود دعوت کنید، می‏ توانید به تمام اهداف خود دست یابید و کاری کنید که آن‎ها به شما و نام تجاری شما فکر نمایند. بدین منظور باید قدرت بیانی قوی داشته باشید و بتوانید از واژه ‎ها به نحو صحیح استفاده کنید.

در نهایت، شما باید اطمینان حاصل کنید که بین نام تجاری شما و اهداف و پیام‏ هایتان هماهنگی وجود دارد و تمامی فعالیت‎هایتان را در راستای مأموریت و چشم‎انداز اصلی خود برنامه ریزی کنید و بر طبق آن، پیش روید.

منبع: blog.purplefrog.co.uk







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله





نسیم 1

بنر نسیم 2

بنر نسیم 3


مطالب مرتبط



پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
موضوع: مراسم سازمانی
پنج گام تا برگزاری یک همایش موفق
۱۸ مهر ۱۳۹۶

بطور کلی همایش به جلسه ایی با حضور چندین نفر اطلاق می شود که پیرامون موضوعی خاص بحث و تبادل نظر میکنند.اکثر همایش ها دارای یک یا چند سخران کلیدی است که از افراد برجسته در زمینه های مربوطه می باشند.معم...

تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
موضوع: مراسم سازمانی
تهیه چک لیست برنامه ریزی همایش
۱۹ مهر ۱۳۹۶

برای برگزاریه یک رویداد مهم و موفق، برنامه ریزی یکی از ضروری ترین کارهاست. از اون جایی که برنامه ریزی رویدادهایی مثل همایش و کنفرانس بسیار پیچیده ست و همه ی جزئیات رو نمیشه به خاطر سپرد، در نتیجه قطعا...

۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
موضوع: مراسم سازمانی
۵تکنیک زبان بدن در سخنرانی مراسم
۱۹ مهر ۱۳۹۶

فارغ از اینکه مراسمی که در اون قراره سخنرانی کنین یک همایش مهمه یا کارگاه آموزشی یا حتی یک مهمانی ساده، اگه از شما بپرسم: «موقع آماده شدن برای یک سخنرانی، چقدر از کل زمان خودتونو به تنظیم زبان ب...