اشتباهات رایج در عکاسی از محصول


اشتباهات رایج در عکاسی از محصول
ارسال شده توسط : مینا کاظمیان     در : ۲۳ مهر ۱۳۹۷     در : عکس و عکاسی
  ۲۱۵   |     ۰  








اشتباهات رایج در عکاسی از محصول


آیا تا به حال، به عکاسی از محصول فکر کرده‎اید؟ اگر قصد دارید که عکاسی از محصول را به لیست خدمات خود اضافه کنید باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. در دنیای امروزی تقاضا برای تبلیغات دیجیتال گسترش یافته است و جایگزین تبلیغات سنتی و چاپی گشته است. همین امر موجب شده تا عکاسی از محصولات بسیار رواج پیدا کند و نیاز به عکس های با کیفیت و خوب از محصول افزایش یافته است. ارائه و معرفی انواع محصولات از طریق دنیای دیجیتال، در میزان فروش شما بسیار تأثیر گذار است. اگر شما عکس‎هایی مناسب از محصول خود به مشتریان ارائه نمایید؛ در دنیای کسب و کار به موفقیت دست خواهید یافت. اما عکاسی از محصولات نیز مشکلات خاصی را به همراه دارد. در اینجا ما به برخی از اشکالات و اشتباهات رایج در زمینۀ عکاسی از محصول اشاره خواهیم کرد تا با از بین بردن این اشتباهات، کیفیت کار خود را بهبود بخشید.

عکاسی از محصول در حالت نوردهی خودکار(Auto-Exposure Mode): هنگامی که شما به عکاسی از محصول می‌پردازید، قصد دارید تا برترین و بهترین ویژگی‎های محصول را در معرض نمایش قرار دهید و آن را برای نگاه تیزبین مشتریان عرضه کنید. بنابراین، بهتر است که حالت نوردهی دوربین را به صورت دستی تنظیم نمایید و اطمینان حاصل کنید که نور مورد نظر با محصول شما و شرایط عکاسی همخوانی دارد.

با استفاده از لنزهای بزرگ زاویه دار به عکاسی می‌پردازید: شما باید لنزهای خود را متناسب با نوع محصولی که می ‏خواهید از آن عکس بگیرید؛ تعیین نمایید. اگر شما قصد دارید تا جزئیات محصولاتی همچون جواهرات را به نمایش بگذارید باید در انتخاب لنز دقت کافی داشته باشید و از لنزهایی حرفه ای و با کیفیت بهره ببرید.

عکاسی به صورت گسترده: یکی از اشتباهاتی که افراد مبتدی مرتکب می‎شوند؛ این است که برای عدم نمایش و پوشش دادن پس زمینه، دیافراگم دوربین را روی حالت گسترده تنظیم می‏ کنند و سرعت شاتر را بالا می‏ برند. شما به عنوان یک عکاس محصول باید بدانید که مشتریان شما دوست دارند تا جزئیات موجود در عکس را به طور واضح ببینند. بنابراین، در انتخاب پس زمینه دقت کافی را داشته باشید تا مجبور به تار کردن تصاویر نگردید.

عکاسی مجدد به دلیل پس زمینۀ نامناسب: در عکاسی از محصول همواره به خاطر داشته باشید که شما قصد دارید محصولات را به نمایش بگذارید؛ نه پس زمینۀ عکس را. در نتیجه سعی نمایید تا از پس زمینه‎هایی ساده با رنگ‎هایی خنثی استفاده کنید و از این طریق تمام تمرکز و توجه مشتریان را بر روی محصول معطوف نمایید. در صورتی که مشتریان از شما درخواست نمایند؛ شما به عنوان یک عکاس حرفه ای می ‏توانید رنگ پس زمینه را از طریق برنامه‎های مختلف(فوتوشاپ و...) به راحتی تغییر دهید. بنابراین، بهترین کار این است که رنگ پس زمینه را سفید انتخاب کنید. رنگ سفید، در انعکاس نور و برجسته نشان دادن محصول بسیار مفید عمل خواهد کرد.

منبع: www.photographytalk.com







مطالب ما را به آسانی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

جستجو در مجله





نسیم 1

بنر نسیم 2

بنر نسیم 3


مطالب مرتبط



چند نکته برای عکاسی متفاوت از بچه ها
موضوع: تولد ، عکس و عکاسی
چند نکته برای عکاسی متفاوت از بچه ها
۱۹ مهر ۱۳۹۶

به ‌احتمال‌ زیاد تا حالا عکس‌های زیبایی که برخی والدین در سراسر جهان از فرزندانشون گرفتن رو دیده و تحسین کردین. لازم نیست حتما عکاس حرفه‌ای باشین تا بتونین عکس‌های متفاوت بگیر...

آیا فلاش دوربین عکاسی برای کودکم خطرناکه ؟
موضوع: عکس و عکاسی
آیا فلاش دوربین عکاسی برای کودکم خطرناکه ؟
۱۹ مهر ۱۳۹۶

تا کنون بطورعلمی ثابت شده که فلاش عکاسی چشمان نوزادان رو کور یا کم بینا کنه اما نور فلاش دوربین‌های عکاسی یا موبایل برای نوزاد تازه متولد شده که تازه چشم به این دنیا گشوده و چشمان حساسی داره آزار...

راهکارهایی برای خوش عکس بودن
موضوع: عکس و عکاسی
راهکارهایی برای خوش عکس بودن
۲۲ مهر ۱۳۹۶

همه ما از اینکه در برخی عکس ها بد عکس هستیم، گله داریم. با نگاهی به راهکارهای زیر قادرید از این به بعد در تمام عکس هاتون خوش عکس باشین.